Friday, Feb 5, 2021

صفحه نخست » اتیوپی شانزده عضو یک سلول تروریستی وابسته به ایران را دستگیر کرد

ethiopia_020521.jpgناصر اعتمادی - رادیو بین المللی فرانسه

به گزارش شبکۀ خبر تلویزیون اسرائیل، مقامات اتیوپی شانزده تن از اعضای یک سلول تروریستی وابسته به ایران را که قصد انفجار در سفارتخانۀ امارات در آدیسابابا را داشتند، دستگیر کرده‌اند.

مقامات اسرائیل، جمهوری اسلامی ایران را متهم به طرحریزی این عملیات کرده و گفته اند که تهران قصد داشته با این اقدام کشته شدن قاسم سلیمانی و محسن فخرزی‌زاده را تلافی کند. همین گزارش می افزاید که ایران قصد داشته عملیات مشابهی علیه سفارت امارات در سودان انجام بدهد.

بر اساس همین گزارش برخی از دستگیرشدگان از جمله رهبر سلول ملیت کشورهای اروپایی را داشته اند. احمد اسماعیل که از آن به عنوان رهبر سلول یاد شده دارای تابعیت سوئد است و پیش از این توسط پلیس این کشور دستگیر شده بود.

شبکۀ خبر تلویزیون اسرائیل دوشنبه گذشته به نقل از منابع اسرائیلی گفت که ایران قصد داشته عملیات انفجاری علیه سفارخانه های اسرائیل، امارات و آمریکا در یکی از کشورهای شرق آفریقا انجام بدهد.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

جمعه گذشته انفجار یک بمب در نزدیکی سفارت اسرائیل در دهلی نو ضایعات مادّی به بار آورد. یک گروه تاکنون ناشناس که خود را "حزب‌الله هند" نامید مسئولیت این انفجار را برعهده گرفت. در دستنوشته ای که این گروه در محل انفجار به جا گذاشت به کشته شدن قاسم سلیمانی و محسن فخری زاده اشاره شده است. در پی این انفجار پلیس هندوستان شماری از ایرانیان ساکن دهلی‌نو را دستگیر و بازجویی کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy