Friday, Feb 5, 2021

صفحه نخست » حبس و شلاق برای روزنامه‌نگاری که درباره فساد برادر اسحاق جهانگیری نوشت

farda6.jpgرادیو فردا - فریبرز کلانتری، روزنامه‌‌نگار، از محکومیت خود به حبس، شلاق و جزای نقدی به دلیل انتشار مطالبی در یک کانال تلگرامی درباره فساد اقتصادی مهدی جهانگیری، برادر معاون رئیس جمهور خبر داد.

آقای کلانتری، روز جمعه، ۱۷ بهمن‌ماه در توئیتر ضمن انتشار عکسی از حکم دادگاه کیفری که در روزهای اخیر به او ابلاغ شده، نوشت: «نمونه کاملی از اجرای عدالت و رسیدن حق به حقدار در دوره ابراهیم رئیسی.»

او همچنین آورده است: «مهدی جهانگیری به دلیل «قاچاق حرفه‌ای ارز» و فساد گسترده به ۲ سال زندان محکوم شده، من هم به اتهام نوشتن درباره فساد او به ۳ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق که دو سال آن قابل اجرا است!»

سخنگوی قوه قضاییه ایران روز هفتم بهمن امسال از محکومیت مهدی جهانگیری به چهار سال حبس و جزای نقدی به جرم «قاچاق ارز» خبر داد.

مهدی جهانگیری که در حال حاضر رئیس گروه مالی گردشگری و نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران است، مهرماه سال ۹۶ هم به اتهام «اخلال اقتصادی» توسط سپاه استان کرمان بازداشت شده بود.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

با احتساب یک دوره شش‌ماهه بازداشت آقای جهانگیری در سال ۹۶ و بر اساس قانون مجازات اسلامی که در این نوع پرونده‌ها یکی از احکام را قابل اجرا می‌داند، احتمالا دوره محکومیت او به حدود یک و نیم سال کاهش خواهد یافت.

در حکمی که با شکایت مهدی جهانگیری علیه آقای کلانتری صادر شده، او بابت اتهام «توهین» به پرداخت ۱۰۰ هزار تومان جزای نقدی، به اتهام «افترا» به تحمل یک سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق و از بابت اتهام «نشر اکاذیب» به دو سال حبس تعزیری و اعاده حیثیت از شاکی از طریق عذرخواهی در «فضای تلگرامی ویژه نیوز» محکوم شده است.

در صورت تایید این حکم در مرحله تجدیدنظر با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۲ سال زندان و اعاده حیثیت در مورد آقای کلانتری قابل اجرا خواهد بود.





Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy