Saturday, Feb 6, 2021

صفحه نخست » آیا رسانه های امروزی باعث تسریع در سرنگونی حکومت اسلامی و جایگزینی یک حکومت پیشرفته و مدرن خواهند شد؟؛ ف. م. سخن

1876FC21-BF0F-4A40-9941-0B28EF9BB351.pngبرای کسانی که دوست دارند مطلبی را نخوانده، نتیجه را مشاهده کنند پاسخ سوال بالا را همین اول می دهیم:
-خیر! رسانه های امروزی فارسی زبان، نه تنها باعث سرنگونی حکومت اسلامی نخواهند شد، بلکه برخی، با برنامه ریزی و به شکل هدفمند، و برخی از روی حماقت و جهل، باعث دوام و بقای حکومت امروز ایران خواهند شد.

رسانه های فارسی زبان، بخصوص آن هایی که وابسته به دولت های خارجی و به دور از قیچی سانسور حکومت نکبت هستند، «هیچ تاثیری در سرنگونی حکومت اسلامی نخواهند داشت».

این رسانه ها و نیز رسانه های تک نفره و «اینترنتی»، با تمام تنوع و گستردگی ظاهری، به شدت بیمار و عقب افتاده هستند و تنها خاصیتی که می توانیم برای شان در نظر بگیریم، «عقب نگه داشتن فرهنگ مردم، و ایجاد تاخیر در دگرگونی شکل حکومت» می باشد.

این ادعا به نظر گزاف می آید، حال آن که اگر به عملکرد رسانه ها و بررسی رشد فرهنگی و سیاسی مردم طی چهار دهه ی گذشته در اثر عملکرد رسانه ها نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که رسانه ها، غیر از «خبر رسانی» -آن هم با ناخالصی های بسیار، هیچ عملکرد مفیدی برای رشد آگاهی مردم و تغییر فرهنگ و تغییر حکومت به صورت بنیادین و محتوایی ندارند.


کار رسانه های وابسته به دولت های خارجی، انتشار خبر و نظرهای عبور کرده از فیلترهای تعیین شده توسط مدیریت های متصل به دولت های خارجی ست.

کار رسانه های دارای تشکیلات و امکانات مستقر در خارج از کشور، تکرار فرهنگ عقب مانده و تاریخ گذشته گیرم به اَشکال ظاهرا مدرن پر زرق و برق است.

در رسانه های فردی هم که هر کس ساز خود را می زند و هر کس راه خود را می رود گیرم در کنار هم و همه هم از یک راه و معبر واحد.

عاقبت کار در چنین فضایی معلوم است:
کسی خواهد آمد، از کجا و توسط چه کسی اش را نمی دانیم، و ناگهان همه ی نگاه ها به سمت او بر خواهد گشت، و بساط ارکسترهای تک نفره جمع خواهد شد، و حاکمیتی در ایران مستقر خواهد شد که فقط باید دعا کرد، در جهت مردم یا تا حدودی در جهت مردم و جامعه ی مدرن باشد.

اگر تصور کنیم این ما هستیم که با فرهنگ موجود، و با رسانه هایی که نگاه دارنده ی این فرهنگ هستند، کاری می توانیم صورت دهیم، سخت در اشتباه یم.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy