Wednesday, Feb 10, 2021

صفحه نخست » مرگ بیش از ۱۰۰ کودک در اثر کرونا در بیمارستانی در مشهد

corona.jpg رادیو فردا - بیش از ۱۰۰ کودک در اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ تنها در یک بیمارستان در شهر مشهد جان خود را از دست داده‌اند.

خبرگزاری ایسنا به نقل از رئیس یک بخش در بیمارستان اکبر مشهد نوشت که در کمتر از یک سال گذشته ۱۰۱ کودک در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند.

غلامرضا خادمی، رئیس بخش آی‌سی‌یو در بیمارستان اکبر مشهد گفت: «آمار بستری کودکان از اسفندماه سال گذشته تاکنون در بیمارستان اکبر که مرکز کرونایی استان است، ۱۱۷۹ کودک است که از بین کودکان بستری شده تاکنون ۱۰۱ نفر فوت کردند.»

به گفته آقای خادمی، مرگ و میر کرونا در کودکان «حدود سه درصد از کل بستری‌ها در خراسان رضوی» را تشکیل می‌دهد.

مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

او ادامه داد: «در پیک اول، بیشتر کودکان پنج تا ۱۰ سال مبتلا به کرونا شدند که در همه دنیا هم به این صورت بوده است و در اواخر آبان‌ماه که پیک مرگ و میر بوده است، کودکان شیرخواره مبتلا به کرونای تنفسی می‌شدند.»

غلامرضا خادمی دو علت را برای مرگ کودکان در پی ابتلا به کووید ۱۹ برشمرد: «اولین علت درگیری‌های قلبی و عروقی و علت دوم فوت کودکان بیماری زمینه‌ای است.»

داده‌ها و اطلاعات ابتدایی از شیوع کرونا در جهان حاکی از آن بود که شمار بسیار کمی از کودکان، نوجوانان و جوان‌ترها با خطر ابتلای شدید به کووید ۱۹ روبه‌رو هستند و میزان مرگ و میر در میان آنها نیز بسیار اندک است.

اما در مهرماه گذشته حسین کرمانپور، مدیر درمانگاه اورژانس بیمارستان سینا در تهران، از افزایش آمار درگیری کودکان با ویروس کرونا خبر داده و گفته بود که از ۳۰ هزار فرد زیر ۱۸ سال که به این ویروس آلوده شده‌اند تاکنون ۳۰۰ نفر جان باخته‌اند.

در حال حاضر کودکان در همه کشورهای جهان به عنوان آخرین گروهی طبقه‌بندی شده‌اند که از واکسن کرونا بهره‌مند خواهند شد.

تا روز سه‌شنبه، ۲۱ بهمن، ۵۸ هزار و ۶۲۵ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ایران جان باخته بودند و مجموع افراد مبتلا شده به این بیماری در کشور به بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر رسیده بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy