Thursday, Feb 11, 2021

صفحه نخست » از استعمال مقعدی روغن بنفشه تا تمایل به هم‌جنس

wire11.jpgایران وایر - شایا گلدوست

احتمالا زمانی که نام «روغن بنفشه» به گوش‌تان می‌خورد، اولین کسی که به ذهن‌تان می‌آید، «عباس‌تبریزیان» است. او سال گذشته با تجویز استفاده مقعدی از روغن بنفشه برای درمان کرونا خبرساز شد. اما این‌بار موضع‌گیری عجیب او درباره استفاده از واکسن کرونا در شرایطی که همه دنیا در تلاش برای تهیه آن هستند، بیش از پیش تعجب برانگیز است. کانال تلگرامی عباس تبریزیان، پدر خودخوانده طب اسلامی به نقل از او نوشته است: «به کسانی که واکسن می‌زنند نزدیک نشوید، زیرا اینها میکروچیپ دارند و دچار تغییر ژنتیکی شده‌اند و از سنخ انسان بودن خارج شده‌اند و مانند ربات کنترل شده عمل می‌کنند و ژن ایمان و اخلاق و نجابت را از دست داده‌اند و تمایل به هم‌جنس پیدا می‌کنند و تبدیل به موجودات خطرناکی می‌گردند.»

عباس تبریزیان، روحانی ایرانی عراقی‌ که نام پدر طب اسلامی را روی خود گذاشته است، می‌گوید علم پزشکیِ روز، دروغ و فریب است و دست‌یابی به علم طب همانند فقه است و می‌بایست درمان بیماری‌ها را از قرآن و طب استخراج کرد.

تبریزیان که مُبَلِغِ «دعا درمانی» است، پیش‌تر در همایشی گفته‌ بود: «هر بیماری که سوره حمد او را شفا ندهد، هرگز معالجه نخواهد شد.»

او آموزه‌های طبی خودش را تنها مرجع درست پزشکی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها معرفی کرده و بدون تحصیلات در زمینه پزشکی، به مداوای بیماران پرداخته است و داروهای ساخته خود را نیز تجویز می‌کند.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

بسیاری از روحانیون با او ‌مخالف هستند و دادگاه ویژه روحانیت نیز در نامه‌ای به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستور بستن تمامی مراکز فعالیت وی را صادر کرده است اما با این حال، او هم‌چنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

تبریزیان یک فروشگاه اینترنتی دارد که در آن محصولات گیاهی خود را به فروش می‌رساند. او البته در وب‌سایت خود نوشته است: «این فروشگاه اینترنتی فقط جهت سهولت دست‌یابی هم‌وطنان به دارو‌ها و محصولات بوده و به جهت کسب درآمد نیست و نخواهد بود.»

اما به نظر می‌رسد با وجودی که داروهایش فاقد مجوز وزارت بهداشت و درمان هستند، از این راه کسب درآمد می‌کند.

اظهارنظر غیر علمی و جاهلانه او درباره واکسن کرونا واکنش بسیار از کاربران شبکه‌های اجتماعی را به دنبال داشته است. بسیاری از افراد و گروه‌های مذهبی معتقدند وی با مواضع خرافی خود، وجهه دین و طب اسلامی را زیر سوال می‌برد. گروهی دیگر، از جمله مقامات مسوول در وزارت بهداشت نیز خواستار برخورد مراجع قضایی با او هستند. زیرا معتقدند گفته‌هایش سلامت عمومی جامعه را به خطر می‌اندازند.

«حسین کرمانپور»، مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی در واکنش به صحبت‌های اخیر تبریزیان گفته است: «ایشان اگر فرزندی دارند، احتمالا تاکنون اجازه نداده‌اند به فرزندشان واکسن زده شود. اما حتما آقای تبریزیان در دوران کودکی واکسن زده‌اند. پس اگر حرفی را که می‌زنند باور دارند، اولین مصداق انسان بی ایمان و نانجیب و بی اخلاق خود ایشان هستند. چرا که واکسن کرونا هم از تکنولوژی همان واکسن‌ها تبعیت می‌کند.»

ادعاهای تبریزیان درباره کرونا به روغن بنفشه و واکسن خلاصه نمی‌شود، او قبلا هم گفته بود استفاده از ماسک برای مردان الزامی نیست و تنها زنان می‌توانند ویروس کرونا را منتقل کنند!

او هم‌چنین پیش‌تر از این‌ها با آتش زدن کتاب «هاریسون»، یکی از کتاب‌های مرجع پزشکی، جهل و نادانی و موضع خود در برابر علم روز دنیا را به نمایش گذاشته و نام خود را به این شکل سر زبان‌ها انداخته بود.

برخی این رفتار او را به رفتارهای دوران جاهلیت تشبیه کرده بودند. «رسول جعفریان»، رییس کتاب‌خانه مرکزی «دانشگاه تهران» که در انتقاد به او گفته بود: «متاسفانه این شخص سال‌ها است با استفاده از باور‌های عامیانه در میان مردم، تلاش در ترویج بافته‌های خود به اسم طب دینی دارد و برای تقدیس آن‌ها، از روایاتی که بار‌ها محدثان آن‌ها را نقد کرده‌اند، استفاده می‌کند. این رفتار وی، در حوزه قم مورد تایید هیچ کس، جز شماری از هواداران ساده لوح او که مانند آن‌ها همه جای دنیا هستند، نیست.»

اما مهم‌ترین نکته‌ای که واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی را به همراه داشت، ارتباط دادن واکسن کرونا با تمایل به هم‌جنس در گفته‌های او بود. گروهی می‌گویند اگر فردی با زدن واکسن کرونا تمایل به هم‌جنس پیدا می‌کند، تکلیف افراد هم‌جنس‌گرا، دوجنس‌گرا یا هر فردی که تمایل به هم‌جنس دارد، چه می‌شود؟ یعنی تمایلات آن‌ها با دریافت واکسن افزایش می‌یابد؟
بسیاری از کاربران با زبان طنز گفته‌های او را مورد تمسخر قرار داده و به اشاره او به روابط افراد هم‌جنس برای توصیف بی‌اخلاقی و خطرناک بودن، اعتراض و اظهار ناراحتی کرده‌اند.

کاربری نوشته است: «روحانیون ما در قرن ۲۱ به درک کشیش‌های قرن ۱۶ رسیده‌اند. افسوس که گالیله‌ها برای محاکمه و سوزاندن زیادند.»

البته در یک سال اخیر در پی همه‌گیری ویروس کرونا در کشورهای دیگر نیز مبلغان مذهبی مشابه تبریزیان پیدا شده‌اند که حال خراب این روزهای دنیا را بر گردن هم‌جنس‌گرایان بیاندازند. از «مقتدی صدر»، رهبر شیعیان عراق گرفته تا «علی ارباس»، رییس اداره امور دینی ترکیه که هم‌جنس‌گرایی را یکی از دلایل شیوع ویروس کرونا دانسته بودند.

اخیرا نیز «دنیل آسور»، خاخام ارتدوکس اسرائیلی که تبریزیان با او بسیار هم نظر است، به پیروان خود گفته که از دریافت واکسن کووید-۱۹ خودداری کنند، چرا که ممکن است باعث هم‌جنس‌گرا شدن آن‌ها شود.

او ادعا کرده است که تلاش‌های واکسینه کردن مردم، بخشی از اقدامات «دولت شوم جهانی» است که می‌خواهد «نظم نوین جهانی» را برقرار سازد.

البته اظهارات خاخام اسرائیلی تاثیری در روند واکسیناسیون در اسرائیل ندارد. اما در کشوری مانند ایران که به خاطر دغدغه‌های مذهبی، رییس جمهوری پیشین آن، «محمود احمدی‌نژاد» منکر وجود افراد هم‌جنس‌گرا در کشور می‌شود،‌ کشوری که روابط افراد هم‌جنس در قانون جرم‌انگاری شده است و مجازات‌های سنگینی برای آن وجود دارد و وزیر امور خارجه آن، «محمدجواد ظریف» از این قوانین تبعیض‌آمیز و حکم اعدام برای هم‌جنس‌گرایان دفاع می‌کند، تاثیر حرف‌های فردی مثل تبریزیان روی عده‌ای که وقتی خرافات در بسته بندی‌های مذهبی عرضه می‌شود، آن را می‌پذیرند، خیلی دور از انتظار نیست.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy