Thursday, Feb 11, 2021

صفحه نخست » فیلم «دیوان تونسی» با بازی گلشیفته فراهانی

ghoshifteh_021121.jpgفیلم دیوان تونسی کاندیدای بهترین فیلم جشنواره سزار شد

خبرگزاری تونس از نامزدی یک بازیگر تونسی-فرانسوی و فیلمی تونسی با نقش‌آفرینی گلشیفته فراهانی در جشنواره ۲۰۲۱ «سزار» خبر داد.

سامی بوعجیله، بازیگر تونسی، و فیلم «دیوانی در تونس»‌ که در آن گلشیفته فراهانی نقش اول داستان را بازی می‌کند، نامزد جایزه معتبر سزار در فرانسه شده‌اند.

آکادمی هنر و فناوری سینما در فرانسه، که بالاترین افتخار سینمایی فرانسه به شمار می‌رود، فهرست کامل نامزدهای رشته‌های مختلف جشنواره سینمایی سزار را اعلام کرده است.

برندگان چهل و ششمین جشنواره سزار در کشور فرانسه، طی مراسمی که قرار است در تالار قدیمی پاریس موسوم به «پاریس المپیا» در ۱۲ مارس (۲۲ اسفند) برگزار شود، اعلام خواهند شد.

سامی بوعجیله، بازیگر تونسی-فرانسوی نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد برای فیلم «پسر» شده که این فیلم به کارگردانی مهدی برصاوی، کارگردان تونسی ساخته شده است.

فیلم «دیوان تونسی» نیز در رشته بهترین فیلم، نامزد دریافت جایزه سزار شده است. این اولین فیلم بلند منال العبیدی، کارگردان و نویسنده تونسی‌تبار متولد پاریس است که گلشیفته فراهانی، بازیگر ایرانی مقیم فرانسه، در نقش روانشناسی که از پاریس به زادگاهش در تونس بازگشته، نقش اول فیلم را بازی می‌کند.

این فیلم در مارس ۲۰۲۰ در تونس به اکران عمومی درآمد اما همزمانی آن با شروع قرنطینه و تعطیلی سراسری این کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا، موجب شد تا اقبال چندانی در سالن‌های سینمای این کشور به دست نیاورد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy