Friday, Feb 12, 2021

صفحه نخست » دومین محموله واکسن «اسپوتنیک وی» به تهران رسید؛ پنج برابر محموله قبلی و با پرواز اختصاصی!

0526905E-2C90-49B4-BED5-75FCA850B7D5.pngمحموله دوم واکسن روسی کووید ۱۹ به تهران رسید؛ محموله‌ای پنج برابر قبلی که پیش از موعد به تهران رسید تا روند توزیعش در کشور آغاز شود.

به گزارش «تابناک»؛ ساعاتی پیش کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با انتشار توییتی از ورود دومین محموله واکسن «اسپوتنیک وی» به کشورمان خبر داد و تاکید کرد که ای محموله شامل ۱۰۰ هزار دوز واکسن است که چند روز زودتر از موعد رسیده است.

ورود پیش از موعد محموله دوم واکسن از روسیه که قرار بود در آخرین روز بهمن ماه به انجام برسد، نکته‌ای است که جهانپور درباره آن توضیحی نداده، ولی آن گونه که سفیر کشورمان در روسیه گفته، نقطه شروع آن وعده مقامات بهداشتی روسیه برای تسریع در تحویل محموله بعدی و اجرای این وعده در موعد مقرر بوده است.

بدین ترتیب، روس‌ها بر اساس وعده قبلی، محموله دوم را پنجشنبه شب به سفارت کشورمان در این کشور تحویل دادند و از آنجایی که پرواز‌های هفتگی شرکت هواپیمایی ماهان صبح پنجشنبه از مسکو به تهران به انجام می‌رسد، انتقال محموله واکسن به مشکل خورد و ضرورت پرواز جایگزین مطرح شد.

این در حالی است که شرکت هواپیمایی ایرفلوت روسیه نیز یکشنبه هر هفته به تهران پرواز دارد، اما به گفته سفیر کشورمان، مذاکره با این سرکت نیز راه به جایی نبرد، چون حجم محموله مانع از پذیرش آن توسط این شرکت می‌شد. وضعیتی که موجب شد وزارت بهداشت کشورمان پروازی اختصاصی تدارک ببیند و هواپیمایی خالی برای انتقال این محموله عازم مسکو شود.

اتفاقی که در نهایت موجب شد محموله دوم زودتر از موعد به کشورمان برسد. محموله‌ای که پنج برابر قبلی است (که ۲۰ هزار دوز بود) و با این احتساب، تا کنون ۱۲۰ هزار دوز واکسن اسپوتنیک وارد کشورمان شده است. وارداتی که قرار است تا پیش از نوروز و پایان سال، به ۵۰۰ هزار دوز برسد و بر اساس برنامه ریزی‌های اعلام شده، محموله سوم تا ده اسفند به ایران منتقل خواهد شد.

واکسن‌هایی که بعد از ورود به کشور، برچسب گذاری و کدگذاری می‌شوند تا در سامانه تی‌تک در دست توزیع قرار گرفته و بر اساس اولویت‌ها مورد استفاده قرار گیرند؛ اولویت‌هایی که در گام نخست به واکسیناسیون کارکنان خط مقدم درمان در شبکه بهداشت در سراسر کشور تاکید دارد و بعد به گروه‌های پرخطر دیگر از جمله سالمندان و بیماران زمینه‌ای خواهد رسید.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy