Sunday, Feb 14, 2021

صفحه نخست » "احتمال نقض سیاست‌های کلی جمهوری اسلامی" توسط وزیر اطلاعات

dutch14.jpgدویچه وله - علی خضریان نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که شماری از نمایندگان سوالی را ثبت کرده و به امضاء رسانده‌اند‌ و از وزیر اطلاعات "علت مواضع خلاف دیدگاه‌های کلان جمهوری اسلامی" او را جویا شده‌اند.

محمود علوی در گفت‌وگوی ویژه خبری ۲۰ بهمن ضمن بیان این که صنعت هسته‌ای ایران صلح‌‌آمیز بوده و بر اساس فتوای رهبر جمهوری اسلامی تولید جنگ‌افزار هسته‌ای "خلاف شرع" است، تهدید کرده بود: «اگر یک گربه را گوشه‌ای گیر بیاورند ممکن است رفتاری بکند که گربه‌ای که آزاد است آن رفتار را انجام ندهد. اگر ایران را به آن سمت هُل بدهند آنوقت تقصیر ایران نیست بلکه تقصیر آنهایی است که هُل دادند».

نمایندگان معترض در "کاربرگ سوال از وزیر" نوشته‌اند، اظهارات علوی این شبهه را برمی‌انگیزد که جمهوری اسلامی ممکن است بمب هسته‌آی تولید کند.

به گفته آن‌ها، علاوه بر این، "وزیر اطلاعات ملت ایران را به گربه‌ای تشبیه کرده است که ضعیف شده و این تخفیف جایگاه ملت" است.

خطری برای امنیت ملی

علی خضریان به خبرگزاری فارس گفت، اظهارات وزیر "برخلاف جایگاه سازمانی وزارت اطلاعات مبنی بر افزایش امنیت" بوده و "امنیت ملی را دچار مشکل کرده است".

👈مطالب بیشتر در سایت دویچه وله

پیش‌تر رسانه‌های نزدیک به اصولگرایان به سخنان علوی اعتراض کرده بودند. خبرگزاری تسنیم این اقدام وزیر اطلاعات را "کاملا مغایر با منافع ملی" و موجب "تقویت اهرم فشار طرف غربی در مذاکرات" دانسته است که می‌تواند به "چارچوب ظالمانه آمریکایی‌ها اعتبار ببخشد".

تسنیم همچنین به این نکته اشاره کرده است که این گونه اظهارات می‌تواند "دست چین و روسیه را برای حمایت از مواضع ایران ببندد" و در نهایت مواضع این دو کشور "دوست جمهوری اسلامی" را نیز به مواضع ایالات متحده نزدیک کند.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اظهارات وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی را نگران‌کننده خوانده و تاکید کرده است که آمریکا همه توان خود را برای جلوگیری از گسترش فعالیت‌های موشکی ایران به کار خواهد گرفت.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy