Sunday, Feb 14, 2021

صفحه نخست » واکنش نیروهای مسلح به خبر نقش داشتن این گروه در ترور فخری‌زاده

military_021621.jpgنیروهای مسلح: فرد دخیل در کشتن فخری‌زاده اعتیاد داشت، سال ۹۳ اخراج شد

ستاد کل نیروهای مسلح ایران در واکنش به اظهارات وزیر اطلاعات درباره نقش یکی از نیروهای نظامی در عملیات کشتن محسن فخری‌زاده،‌ چهره نظامی و هسته‌ای جمهوری اسلامی، اعلام کرد این فرد «اعتیاد» داشته و از نیروهای نظامی اخراج شده بود

***

ناصر اعتمادی - رادیو بین المللی فرانسه

ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با انتشار بیانیه ای اظهارات وزیر اطلاعات ایران، حجت الاسلام محمود علویی، را تکذیب کرد که گفته بود یکی از اعضای "اخراجی" نیروهای مسلح در قتل محسن فخری زاده، مسئول کلیدی برنامۀ اتمی نظامی ایران، نقش کلیدی داشته است.

ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران امروز سه شنبه بیست و هشتم بهمن ماه در بیانیه خود ضمن رد اظهارات وزیر اطلاعات ایران در خصوص نقش یک عضو پیشین نیروهای مسلح در قتل محسن فخری زاده، آنها را ناشی از بی دقتی و عدم مراقبت از "شأن نیروهای مسلح" ایران خواند که نهایتاً سوءاستفادۀ "دشمنان نظام"، یعنی آمریکا و اسرائیل را، در پی داشته است.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی تصریح کرده است که "فرد مورد ادعای وزیر اطلاعات در سال ٩٣ و در زمان سپری کردن دورۀ آموزشی خود" "به دلیل اعتیاد و مشکلات اخلاقی" اخراج شده و عضویت او در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی قطعیت نیافته بود و "به همین دلیل جرم امنیتی وی همانند سایر آحاد جامعه در حیطۀ مأموریت و مسئولیت وزارت اطلاعات قرار می گیرد."

محمود علوی، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی، یکشنبه بیست و شش بهمن ماه، گفت که یک "عضو اخراجی" نیروهای مسلح این کشور نقش کلیدی در ترور محسن فخری زاده داشته است. محمود علوی همچنین گفت که عضو پیشین نیروهای مسلح ایران قبل از عملیات ترور محسن فخری زاده از کشور خارج شده و هم اکنون نیز تحت تعقیب است. نه وزیر اطلاعات ایران و نه ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی هویت این فرد را تاکنون فاش نساخته اند.

همانند بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، وزیر اطلاعات ایران نیز در اظهارات خود تأکید کرده بود که فرد مورد نظر عضو "اخراجی" نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بوده است. با این حال، معلوم نیست که چرا اکنون نیروهای مسلح جمهوری اسلامی سخن محمود علویی را تکذیب - در حالی که عملاً آن را تکرار می‌کنند - یا آن را نوعی اتهام علیه خود ارزیابی کرده اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy