Tuesday, Feb 23, 2021

صفحه نخست » ممنوعیت بیکینی مانع حضور والیبال ساحلی زنان آلمان در قطر شد

dutch22.jpgدویچه وله - والیبال ساحلی از جذاب‌ترین و دیدنی‌ترین رشته‌های ورزشی در جهان به شمار می‌رود. محبوبیت و رونق این رشته ورزشی که در فهرست رشته‌های بازی‌های المپیک تابستانی نیز قرار گرفته است، سال به سال رو به افزایش است.

آمار تماشاگران تلویزیونی و میزان پشتیبانی توسط حامیان مالی، نمایان‌گر این روند است. زیبایی، میزان بالای توجه عمومی و هیجان در این رشته ورزشی، نگاه دولت‌مردان کشور قطر را نیز به خود جلب کرده است.

البسه ورزشی در والیبال ساحلی زنان به طور استاندارد از بیکینی تشکیل شده است. اما ابراز حساسیت در کشور قطر پیرامون استفاده از بیکینی در والیبال ساحلی زنان، در صحنه ورزش آلمان نیر خبرساز شده است.

قطر در ماه مارس سال میلادی جاری میزبان مسابقات «تورنمنت تور جهانی»‌ والیبال ساحلی زنان است. اما کشور میزبان استاندارد بین‌المللی البسه ورزشی در این رشته ورزشی را در این رقابت‌ها را نپذیرفته است. مقررات کشور میزبان شرایط دیگری را تعیین کرده‌اند.

طبق آن، زنان والیبالیست اجازه پوشیدن بیکینی را ندارند. به جای آن، در این مسابقات پوشیدن پیراهن‌های آستین‌دار و شلوارک‌هایی که پای زنان ورزشکار را از بالا تا حداقل زانو پوشش می‌دهند الزامی است.

👈مطالب بیشتر در سایت دویچه وله

این محدودیت با مخالفت شدید بسیاری از تیم‌های والیبال ساحلی‌زنان مواجه شده است. از جمله تیم ملی والیبال ساحلی زنان آلمان.

کارلا بورگر و یولیا سوده، زوج موفق تیم ملی والیبال ساحلی زنان آلمان، انصراف خود را از حضور در مسابقات قطر به این خاطر اعلام کرده‌اند.

این دو ورزشکار آلمانی می‌گویند: «ما نمی‌خواهیم این شرایط را بپذیریم. ما همیشه برای فرهنگ و سنت کشور میزبان احترام قائل هستیم. اما ما نمی‌توانیم فعالیت ورزشی خود را بدون لباس کارمان انجام دهیم."

یولیا سوده تاکید می‌کند: «ورزش والیبال ساحلی بسیار طاقت‌فرسا است. ما در گرمای بالای ۳۰ درجه قطر در ماه مارس، پوشیدن لباس ورزشی نامناسب را قبول نمی‌کنیم.»

برای کارلا بورگر و یولیا سوده این نکته قابل درک نیست که چرا در مسابقات قهرمانی دوومیدانی ۲۰۱۹ جهان در قطر این محدودیت‌ها مطرح نبوده، اما حالا شامل حال والیبال ساحلی زنان شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy