Tuesday, Feb 23, 2021

صفحه نخست » تبلیغ انتخاباتی حسین دهقان در شبکه فرانسوی: اگر در انتخابات پیروز شوم اقتضا کند، به‌جز اسرائیل با دیگر کشورها مذاکره خواهم کرد

Hossein_Dehghan.jpg رادیو زمانه - حسین دهقان، مشاور نظامی رهبر جمهوری اسلامی در صنایع دفاعی و وزیر دفاع پیشین که کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ شده است در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی فرانس۲۴ در پاسخ به این سئوال که شما در لیست تحریم‌های آمریکا قرار دارید و از رهبران سپاه پاسداران بوده‌اید، در صورت پیروزی در انتخابات چگونه می‌توانید با جامعه بین‌المللی روابط دیپلماتیک برقرار کنید، گفت:

«چیزی که انگیزه من را بالا می‌برد امنیت، آرامش کشور است. ما اسرائیل را به‌رسمیت نمی‌شناسیم و هرگز با این کشور مذاکره نخواهیم کرد اما به‌جز این، هر جا که منافع کشور اقتضا کند حاضر به گفت‌وگو هستیم و آن‌جایی که لازم باشد در هر سطحی مذاکره خواهم کرد.»

دهقان انتخابات را در ایران «کاملاً آزاد» توصیف کرد و گفت «مردم همواره به‌شکل گسترده در انتخابات شرکت کرده‌اند در حالی‌که در کشورهای به اصطلاح دمکراتیک در انتخابات دستکاری و تقلب می‌شود و پشت پرده سناریوهایی را پیش می‌برند.»

او در مورد دخالت‌های ایران در خاورمیانه گفت این آمریکا و کشورهای اروپایی هستند که در منطقه دخالت می‌کنند. دهقان درباره یمن نیز افزود تا زمانی که عربستان سعودی و متحدانش از یمن خارج نشده و خسارت‌ها را تقبل نکرده‌اند و آمریکا هم ثابت نکرده که دنبال صلح و ثبات در یمن است «ما به حمایت‌های خود از یمن ادامه می‌دهیم و تا آخر هم خواهیم ایستاد».

مطالب بیشتر در رادیو زمانه

حسین دهقان پیش از این ادعا کرده بود که به جریان‌های سیاسی اصول‌گرا یا اصلاح‌طلب وابستگی ندارد، بلکه صرفاً به «اصالت انقلاب» معتقد است. او از سال ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۵ جانشین رئیس ستاد مشترک سپاه پاسداران بود. قائم مقامی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دولت هفتم، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت‌های هشتم و نهم از سوابق او در مدیریت اجرایی کشور است.

دهقان از جمله کاندیداهای نظامی در انتخابات ۱۴۰۰ است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy