Thursday, Feb 25, 2021

صفحه نخست » آمریکا اعلام کرد که برای ملاقات مستقیم با تهران خیلی صبر نخواهد کرد

us.jpg رادیو بین‌المللی فرانسه - ناصر اعتمادی - در واکنش به انفعال حکومت ایران در قبال پیشنهاد ملاقاتی مستقیم و غیررسمی میان نمایندگان کشورهای امضاکنندۀ برجام، دولت آمریکا هشدار داد که صبر این کشور حدی دارد. "ند پرایس"، سخنگوی وزارت امور خارجۀ آمریکا، با اظهار این مطلب در یک کنفرانس خبری، از بازگشت دائمی و قابل تشخیص ایران به تعهدات و اجبارهای برجام به عنوان یک چالش اضطراری یاد کرد.

دولت بایدن هفتۀ گذشته موافقت خود را با دعوت اروپا برای برگزاری یک نشست غیررسمی میان ایران و دیگر امضاکنندگان برجام اعلام کرد. هدف از برگزاری این نشست جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی اعلام شده است.

مطالب بیشتر در سایت رادیو بین‌المللی فرانسه

تاکنون حکومت ایران به این دعوت پاسخ نداده است. سخنگوی کاخ سفید، جنیفر ساکی، نیز در اظهاراتی جداگانه گفت که دولت آمریکا همچنان منتظر پاسخ ایران به دعوت اروپا برای برگزاری یک نشست مستقیم است. از نظر آمریکا چنین نشستی باید چگونگی بازگشت ایران و آمریکا را به تعهدات‌شان در برجام تعیین کند. "ند پرایس" گفته است که دولت آمریکا مایل است در خصوص جزئیات این روند با متحدان خود گفتگو کند. سخنگوی وزارت امور خارجۀ آمریکا همچنین گفته است که دولت آمریکا قصد ندارد بازگشت به برجام را به آزادی شهروندان آمریکایی که به ناحق در ایران زندانی شده‌اند مشروط کند. او گفته است: "بازگشت حکومت ایران به برجام مهمترین اولویت آمریکا است و این کشور قصد ندارد که آزادی شهروندان خود را در ایران به مسئله‌ای پیچیده، دشوار و زمانبر گره بزند. " شماری از شخصیت‌های قدیمی جمهوریخواهان آمریکا از بایدن خواسته‌اند که بدون آزادی شهروندان آمریکایی زندانی در ایران به برجام بازنگردد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy