Sunday, Feb 28, 2021

صفحه نخست » بازی ماهرانه تهران با برگه هسته‌ای برای تسلط بر منطقه

nuke_022821.jpgمردم ایران برخلاف اراده‌شان هزینه برنامه هسته‌ای و توسعه‌طلبی رژیم را از سرمایه و دارایی خود می‌پردازند

بدیع یونسی - ایندیپندنت فارسی، رژیم ایران به‌خوبی می‌داند که دستیابی به بمب هسته‌ای نمی‌تواند نوعی هدف تهدیدی و راهبردی نظامی محسوب شود، زیرا در عمل فرصت‌ها برای کاربرد بمب هسته‌ای شبه‌معدوم است و ایران نمی‌تواند آن را علیه هیچ دولت و ملتی به‌کار بَرَد. آمریکا بمب هسته‌ای را در هیروشیما و ناگازاکی به‌کار برد، اما تا امروز واشنگتن نتوانسته است خود را از ننگ آن برهاند. پس مهم‌ترین پرسشی‌که اکنون مطرح می‌شود، این است که چرا ایران سعی دارد با این برگه نظامی بازنده بازی ‌کند؟ پاسخ این است که ایران می‌خواهد این برگه نظامی بازنده را به یک برگه سیاسی برنده تبدیل کند و تا حد زیادی هم در این هدف موفق بوده است. اظهارنظر درباره مذاکرات هسته‌ای ایران با غرب در رسانه‌ها و کشمکش در باره آن، در این اواخر، به‌ویژه پس از روی‌کار آمدن دولت جدید آمریکا و اصرار ایران مبنی‌بر رفع تحریم‌ها یا کاستن از آن‌ها تا کم‌ترین حد ممکن، به اوج خود رسیده است، تا جایی‌ که تلویزیون‌ها، روزنامه‌ها و سایر رسانه‌ها، اغلب درحال پرداختن به تحولات مربوط به به برنامه هسته‌ای ایران‌اند.

رژیم ایران که بر اساس شعار دشمنی و مبارزه با «استکبار جهانی» استوار است و نمی‌خواهد شکست‌خورده به نظر آید، توانسته است با تهدید‌های موهوم هسته‌ای غرب را مشغول نگه دارد و بر تسلط خود بر منطقه کماکان ادامه دهد. ایران به بهانه مذاکرات، میزان تهدیدهای هسته‌ای را بالا می‌برد و در مقابل، غرب همه توجه خود را به این مسئله معطوف می‌دارد و متحدان خود را به فراموشی می‌سپارد.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

اما زمانی‌که بازی به آخر رسد و حقایق پشت پرده آشکار ‌شود، خواهیم دید که تهران از برگه هسته‌ای به‌طور موقت دست برخواهد داشت تا در ازای آن، غرب هم از (مقابله با) پروژه منطقه‌ای تهران چشم بپوشد. اما در مقابل، غرب جز یک مشت اظهارات لفظی هیچ‌گونه واکنش عملی در برابر سرکشی‌های ایران از خود نشان نخواهد داد؛ چنان‌چه از سال ۲۰۰۳ تا کنون چنین بوده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy