Friday, Mar 5, 2021

صفحه نخست » آمریکا : تنها پیشنهاد ما به ایران فعلاً بحث و گفتگو است نه لغو تحریم‌ها

usa_030521.jpgناصر اعتمادی - رادیو بین المللی فرانسه، آمریکا از تصمیم سه کشور اروپایی پشتیبانی کرد که برای ترغیب ایران به مذاکرۀ مستقیم با واشنگتن از ارائۀ قطعنامۀ خود به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خودداری کردند. ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجۀ آمریکا با اعلام این موضع ابراز امیدواری نمود که تهران از این پس وارد گفتگوی مستقیم با آمریکا شود. سخنگوی وزارت امور خارجۀ آمریکا سپس تأکید کرد : "قویاً امیدواریم که مقامات ایران گفتگو برای دستیابی به پیشرفت‌های مشخص و معتبر را بپذیرند." ند پرایس در ادامه اضافه کرد که سه کشور اروپایی امضاکنندۀ برجام (فرانسه، بریتانیا و آلمان) با حمایت کامل آمریکا تصمیم گرفتند که از ارائۀ طرح قطعنامۀ خود علیه ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی خودداری ورزند" تا تهران را به میز مذاکره با آمریکا بازگردانند.

ند پرایس سپس گفت که آمریکا و کشورهای اروپایی از سرانجام نشست شورای حکام آژانس خشنود هستند، زیرا ایران برگزاری جلسات فنی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را پذیرفت.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

واشنگتن خواستار گفتگوی مستقیم با تهران برای بازگشت متقابل به برجام است، در حالی که ایران هرگونه مذاکرۀ مستقیم با آمریکا را به لغو تحریم‌های این کشور علیه ایران یا دست کم برخی از آنها مشروط کرده است. در پاسخ به این درخواست ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجۀ آمریکا بار دیگر تأکید کرد که در حال حاضر "حکومت ایران نباید انتظار دیگری [جز گفتگو] داشته باشد، زیرا ما صریحاً گفته ایم که تنها آمادۀ انجام گفتگوی سازنده هستیم." و فعلاً این تنها "پیشنهاد آمریکا روی میز است"، ولی واضح است که در صورت آغاز گفتگو "می توانیم در مورد موضوع‌های مختلف مورد مناقشه بحث کنیم."



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy