Sunday, Mar 7, 2021

صفحه نخست » وزیر دفاع حکومت ایران: به دستور خامنه ای، نقشه عملیاتی برای نابودی اسرائیل را تکمیل کرده ایم

E6605217-8131-4226-92B4-488AC2ABB010.jpegرادیو اسراییل

وزیر دفاع حکومت اسلامی ایران ادعا کرد که رژیم برنامه نظامی خود را برای نابودی اسرائیل تنظیم و تکمیل کرده و اگر به گفته او "اسرائیل غلطی بکند، رژیم ایران به آسانی قادر است است تل آویو و حیفا را که دو شهر بزرگ اسرائیل هستند با خاک یکسان کند.

ادعای نظامی امیر حاتمی، وزیر دفاع رژیم ایران، در واکنش به سخنان اخیر سران اسرائیل است که یکنوا گفتند که اگر رژیم ایران به تولید بمب هسته ای نزدیک شود و جامعه جهانی نتواند جلوی آن را بگیرد، اسرائیل ناچار خواهد شد به دفاع از خود برخیزد و در چارچوب آن، تاسیسات اتمی رژیم ایران را منهدم خواهد کرد.

این نخستین بار است که وزیر دفاع رژیم ایران و یا هر شخصیت دیگری در آن کشور، ادعا می کند که نقشه ای برای نابودی اسرائیل تهیه و آماده شود.

گفتنی است که یک سوم از اهالی شهر حیفا، اعراب مسلمان هستند و رژیم ایران اگر حیفا را مورد حمله قرار دهد، جان این افراد نیز به خطر خواهد افتاد.

خامنه ای چند سال پیش گفته بود که اسرائیل در ظرف بیست و پنج سال آینده نابود خواهد شد. این پیش بینی او ، همانند اظهاراتش دایر بر این که سال ۱۳۹۹ خورشیدی "سال جهش اقتصادی" خواهد بود مورد تمسخر قرار گرفت.

نظامی امیر حاتمی در واکنش به هشدارهای نخست وزیر، وزیر دفاع و رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل گفت: «گاهی رژیم صهیونیستی حرف هایی گنده تر از دهان خود می گوید و حکومت اسلامی ایران را مورد تهدید قرار می دهد، و این در حالی که می داند، و اگر نمیداند بداند که اگر غلط زیادی بکند، ما تل آویو و حیفا را با خاک یک سان می کنیم».

ژنرال نیروهای ذخیره و وزیر دفاع اسرائیل، بنی گانتس در یک مصاحبه تلویزیونی که دو روز پیش (آدینه) پخش شد، نقشه ای را نشان داد که در آن محل استقرار انبار های موشکی حزب الله لبنان قرار دارد که همه آن ها را از ایران دریافت کرده و حکومت ایران تصور می کند که می تواند به حزب الله دستور دهد آن موشک ها را به سوی اسرائیل شلیک کند.

شخص حسن نصرالله سرکرده حزب الله لبنان نیز چند ماه پیش تهدید مشابه ای مطرح ساخته و گفته بود که با کمک موشک های نقطه زن که از رژیم ایران دریافت کرده، به آسانی قادر است شهر و بندر حیفا را که بزرگترین مرکز صنعتی و بازرگانی اسرائیل است نابود کند.

ژِنرال بنی گانتس گفت که اسرائیل برای آن که آمادگی همیشگی به هدف پاسخگویی به تعرض رژیم ایران و حزب الله لبنان را داشته باشد، برنامه های عملیاتی خود را مرتبا به روز می کند.

نظامی امیر حاتمی که در یک همایش دینی در تهران سخن می گفت، ادعا کرد که رژیم ایران ناچار بوده خود را قدرتمند سازد، تا دیگران نتوانند به این رژیم زور بگویند. این ادعا در حالی مطرح می شود که رژیم ایران از روز اولی که به روی کار آمد، از نابودی اسرائیل سخن گفت و اکنون سالیان درازی است که با اعطای میلیاردها دلار کمک مالی و تسلیحاتی به سازمان های ترور و به راه انداختن جنگ های منطقه ای، می کوشد هدف های امپریالیستی خود را پیش برد.

امیر حاتمی در دنباله سخنانش، گروه های ترور موسوم به "جبهه مقاومت" را یکی از بازوهای قدرت خود خواند. این گروه ها شباهت زیادی به نیروهای مسلح فرانسوی با نام "لژیون خارجی" دارد که در دوران استعمارگری فرانسه در شمال آفریقا، به عنوان بازوی جنگی آن به کار گرفته می شد.

برخی فرماندهان ارتش اسرائیل هشدار داده اند که اگر حزب الله لبنان به تعرض موشکی علیه اسرائیل دست بزند، واکنش کوبنده اسرائیل موجب خواهد شد که لبنان به عصر حجر باز گردد.

در واکنش به تهدیدهای نصرالله و علی خامنه ای که گفته بود دستور می دهد تل آویو و حیفا نابود شود، نخست وزیر اسرائیل هفته پیش گفت: «آن ها نه تنها با اجرای این برنامه موفق نخواهند شد، بلکه آنگاه آخرین باری خواهد بود که رژیم ایران بتواند سالگرد انقلاب خود را جشن بگیرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy