Monday, Mar 8, 2021

صفحه نخست » نامه خاتمی را برای مجتبی یا خجسته خانم فوروارد کنید، فرزانه روستایی

roostaee_030621.jpgویژه خبرنامه گویا - محمد خاتمی لیدرهمه اصلاح طلبانی است که قبل از هر نقدی به علی خامنه ای ابتدا ولی فقیه بودن او را نوازش می کنند تا هم رسم رفاقت و نان و نمک سالیان و آداب روابط فامیلی را به جا آورده باشند و هم اینکه از زندگی ساقط نشوند. حتی اگر سقف همه خانه ها بر سر مردم ایران خراب شود جریان اصلاح طلبی نه تنها از حقانیت نظام کوتاه نمی آید٬ بلکه رعایت مصالح بیت علی خامنه ای خط قرمز همه آنهاست. زیرا فرزندان همه اداره کنندگان جمهوری اسلامی عروس و داماد و دختر خاله پسر عموی یکدیگر هستند. روابط فامیلی همه خانواده خاتمی٬ خمینی٬ خامنه ای٬ رفسنجانی٬ خرازی٬ طباطبایی٬ صدر٬ حکیم و و آیت الله های قم و نجف و نیز تعدادی از فرماندهان سپاه یکی از گسترده ترین شبکه های فامیلی در خاورمیانه است و از طریق ازدواج مثلا یک پسر عمو با یک دختر خاله شروع می شود. ارتباطات این شبکه خانوادگی معمولا با یک مجلس عقد ساده در یکی از اعیاد مذهبی با سلام و صلوات و چادر سفید و یک نوجوان تازه ته ریش درآورده شروع می شود٬ ٬‌اما بعد از چند سال بتدریج با جارو شدن همه پست های امنیتی حساس و معاونت های وزارت خارجه ٬ کشور٬ و عضویت در شبکه های عظیم بانک های خصوصی- دولتی٬ موسسات مالی-اعتباری ارزی غول پیکر و مجوز واردات و صادرات میلیاردی تحکیم می شود.

بنا بر استدلال فوق نباید انتظار داشت نامه ای که خاتمی به علی خامنه ای می نویسد موجب تکدر خاطر کسی در بیت شود٬ زیرا همه با هم فامیل هستند. در ضمن٬ اگر خاتمی حرف نزدن و سکوت کردن را بلد نیست نباید ته مانده اعتبار جریان سیاسی خود را صرف نوشتن یک نامه بی پاسخ می کرد و چشم خود را به تحولات جدید در بیت می بست.

الف- در شرایطی که مردم ایران گروه گروه و از جوان و پیر در همه نقاط کشور با بیماری کرونا جان می دهند و سردر بسیاری از کوچه ها در بسیاری از شهرها سیاهپوش است یک هواپیمای اختصاصی یکی از اولین محموله های واکسن آمریکایی فایرز را برای خامنه ای و همه اعضای خانواده اش خریداری کرده است. البته این همه ماجرا نیست. قطعا همه کسانی که با خامنه ای در تماس دور و نزدیک هستند برای ایجاد حفاظت بهداشتی او حتما واکسن آمریکایی زده اند. همه محافظان دور و نزدیک او٬ ٬‌همه کارمندان دفتری٬ همه اعضای بیت٬ و نزدیکترین مشاوران او که حداقل تماس با او را دارند مشمول قانون حفاظت بهداشتی از او شده و واکسینه شده اند. برخی خبر ها هم حاکی از آن است که او در همه ایام کرونا اصلا در تهران نبوده و در یکی از استراحت گاههای خوش آب و هوای مجهز به تجهیزات مدرن بیمارستانی اقامت داشته است. حال چگونه می توان یک نامه راهبردی ۳۷ صفحه ای نوشت به حاکم جائرظالمی که واردات واکسن را برای مردم ایران ممنوع کرد ٬ ولی همه کسان دور و نزدیک خود را واکسینه کرد. آیا نباید به عقل خاتمی شک کرد؟

ب- زهره صادقی همسر خاتمی است. او دخترخاله همسر سید احمد خمینی نیز هست و هر دو خواهر زاده های امام موسی صدر هستند. تا فرصت هست همسر خاتمی باید از همسر سید احمد بپرسد که شوهرش را چگونه کشتند٬ بویژه پس از آن دو سالی که سید احمد از طرف پدرش نامه می نوشت و خامنه ای ــ رفسنجانی امضای امام در بستر مرگ را نیز هماهنگ می کردند. آیا تجربه سید احمد کافی نیست برای درک اینکه مجتبی این بار با مجوز پدر٬ اداره کشور را در دست دارد. آیا فهم این مساله برای خاتمی دشوار است که خامنه ای ۸۲ ساله٬ به عنوان بیمار مرحله آخر سرطان پروستات با یک سوند ادرار واحتمالا یک کیسه استومی روی شکم توانایی و تحمل جلسات کاری عریض و طویل مربوط به یک کشور در بحران زده را ندارد و این مجتبی و دایره مشاروان سپاهی و امنیتی های اطراف او هستند که برای دست گرمی دارند برای کشور تصمیم می گیرند. آیا فهم این مساله دشوار است که ترس از کرونا٬ حتی بعد از واکسیناسیون باعث می شود تا پیرمرد بیماری مانند خامنه ای امکان حضور انبوه در جلسات کاری را نداشته باشد. آیا خاتمی نباید این نامه را به مجتبی می نوشت؟ بی شک این مجتبی است که با مجوز خامنه ای تشکیلات بیت را می گرداند. حال اگر چنین هرج و مرج و اغتشاشی بر بیت و کشور حاکم باشد که به احتمال زیاد حاکم است٬ آیا نوشتن یک نامه فدایت شوم به رهبر هیچکاره گره گشاست یا شفاف سازی امور برای مردم؟ و اینکه این گونه نامه نگاری در آستانه یک انتخابات بد فرجام و بد نام آیا اصلاح طلبان را یک سکه پول سیاه نمی کند؟

ج- به رغم اینکه تشکیلات بیت همچون دربار فراعنه مصر ازدسترس مردم و هرگونه حسابرسی خارج است٬ ولی مردم رئیس این بیت را مسئول بخش اعظم فلاکت ملی خود می دانند. به همین دلیل و در شرایط بن بست در بن بست فعلی نمی توان حضور خانم خجسته باقرزاده را در پشت دیوارهای بلند بیت نادیده گرفت. همسر علی خامنه ای و مادر شش فرزند او تاکنون هیچ فعالیت سیاسی اجتماعی نداشته و عکسی از او در جایی منتشر نشده است. با این حال نمی توان مادر مجتبی بودن و همسر خامنه ای بودن را از سرنوشت پر ماجرایی را که در انتظار اوست نادیده گرفت. اگر قرار است همه معادله های سیاسی داخلی و خارجی کشور گروگان تعیین تکلیف رهبر شدن مجتبی باشد و سرنوشت ۸۵ میلیون ایرانی وابسته به این شود که اطرافیان امنیتی-سپاهی مجتبی برای ادامه تسلط خود بر صدها شرکت و بانک وابسته به بیت چه می کنند در آن صورت شاید لازم باشد به خجسته باقرزاده هم نامه نوشت و تا دیرتر نشده به او هم انذار داد.

ظاهرا همسر خامنه ای تحصیلات دانشگاهی و مسئولیتی در بیت ندارد٬ اما این باعث نمی شود تا ممارست شبانه روزی او با کسانی که زندگی ایرانیان را از ریشه خشکاندند بی عاقیت یا به سکوت بگذرد. بعد از شکست آلمان نازی و شروع دادگاه نورنبرگ برای رسیدگی به وضعیت جنایتکاران جنگی٬ پرونده زندانیان زن اردوگاه آدم سوزی آشویتس بسیار جنجالی شد. بسیاری از این متهمان نگهبان یا پرستار بچه زنان شاغل در آشویتس بودند که در سوزاندن زندانیان یهودی دست داشتند٬ اما در دادگاه همه را کنار هم نشاندند. همه آن زنان زیبای موبلوند خوش اندام که دروازه سالن های آدم سوزی را باز و بسته می کردند به سرعت تبدیل به یک موضوع حقوقی اجتماعی شد مبنی بر اینکه: هر کس نسبت به جنایاتی که در اطراف او شکل می گیرد و نهایی می شود چقدر مسئولیت دارد٬ حتی اگر نقش مستقیم در آن جنایات یا فجایع نداشته باشد. و اینکه حتی اگر همسر یا مادر یک سرکوبگر و غارتگر بودن هیچ مسئولیت حقوقی عواقب دار برای کسی ایجاد نکند٬ بی تردید نافی و ناقض مسئولیت اخلاقی-انسان ها نسبت به یکدیگر نمی تواند باشد.

دقیقا آن طرف دیوار اتاقی که خجسته باقرزاده در آن زندگی کرده است و نوه هایش به دیدن او می روند بزرگترین معامله های سیاسی- اقتصادی تاریخ ایران رقم می خورد. بنا بر یک گزارش تحقیقی که رویتر منتشر کرده و خزانه داری آمریکا نیز آمار مشابهی دارد بیت خامنه ای و مجتبی یک امپراطوری حداقل ۹۵ میلیارد دلاری از صدها شرکت تو در توی تولیدی خدماتی٬ نفتی٬ مالی-بانکی٬ مخابرات٬ بورس٬ صادرات واردات را تحت پوشش ستاد اجرایی فرمان امام اداره می کنند. طی این چهل سال همه املاک و اموال و کارخانجات توقیفی و مصادره ای ایرانیان٬ اموال بی وارث و تقریبا روی هر چه که بتوانند دست بگذارند به این ستاد هولناک بی در و پیکر منتقل شده که در واقع حساب خصوصی و بانک علی و مجتبی خامنه ای است. از سودهای میلیارد دلاری این نهاد برای اعمال نفوذ در همه مسائل داخلی و خارجی و تحکیم بنیان های مافیای شیعه در منطقه استفاده می شود. سرمایه گذاری های داخلی و خارجی ستاد اجرایی فرمان امام میلیاردها دلار سود سرمایه گذاری های داخلی و خارج از کشور را دریافت و جابجا می کند. این نهاد نه به دولت مالیات می پردازد و نه از سوی دولت حسابرسی می شود. زیرا ستاد اجرایی فرمان امام گادفادر( پدربزرگ) پولشویی جمهوری اسلامی است. قطعا اداره کنندگان شرکت های تابعه این هیولای اقتصادی همان مخالفان تصویب FATF در ایران هستند که همه سرمایه های غیر دولتی و غیر سپاهی را به روز سیاه نشانده و خون مردم را در شیشه کرده اند.

هر چند قیاس دشواری است اما یک گوشه از سرنوشت خانم فرح دیبا می تواند برای مادر مجتبی درس های دردناکی در بر داشته باشد. به رغم انبوه کار و ثمره آموزشی و پرورشی که فرح دیبا برای نسلی از ایرانیان از خود برجا گذاشت تحولات انقلاب و فشار روانی ناشی از پرت شدگی از سرزمینی که عاشق آن بودند باعث شد یک دختر و پسر فرح دیبا خودکشی کنند٬ یک دختر او بیمار است و ملکه ای که مشتری ثابت مزون های پاریس بود برای سالیانی عزادار و سیاهپوش فرزندان خود شد.

یادآوری سرنوشت خانواده فرح دیبا از این نظر برای خانم خجسته باقرزاده مهم است که فرزندان فرح پهلوی در سرکوب های خونین مردم نقش نداشتند و سردسته مافیای قاچاق همه چیز وهمه کس نبودند. آنها نه تجارت صد میلیارد دلاری مواد مخدر انجام دادند نه با بن لادن و سران القلاعده و طالبان سر و سری داشتند. آنها نه حساب های تو در توی بانکی در دهها کشور داشتند نه نفرین مادر پویا بختیاری و ستار بهشتی و نوید افکاری و هزاران بهنام محجوبی پشت سرشان بود. آنها نه شریک اعدام بیش از پنج هزار جوان در سال ۶۸ بودند و نه با جلوگیری از تصویب FATF در تلاش هستند تا سود بیشتری از تحریم ها به جیب بزنند. ولی٬ حضور و تماس فرزندان فرح دیبا با اصلی ترین منابع قدرت زندگی آنها را بعد از سال ۵۷ به فنا داد.

شاید خاتمی این آخرین نامه ها را به جای خامنه ای باید به خجسته باقرزاده می نوشت و به او هشدار می داد تا شاید به رسم زنان سنتی سینه چاک کند برای متوقف کردن لجاجت جنون آمیز و بد عاقبت همسر رو به موتش با مردم ایران و جامعه جهانی. این روند بی شک دامان همه دختران پسران و وابستگان خانواده خجسته باقرزاده را خواهد گرفت. در ضمن خاتمی باید به همسر خامنه ای این را یادآوری کند که مردم فراموش نمی کنند صدها هزار نفر از مردم ایران با سوء مدیریت نظام از سرطان و عواقب پارازیت و کمبود دارو و درمان مردند یا در حال مرگ هستند. با عملکرد شوهر او میلیون ها دختر ایرانی در حسرت مادر شدن و شوهر کردن ماندند٬ اما بنا بر اسناد ویکیلیکس یک میلیون پوند از جیب مردم ایران برای پسر دار شدن مجتبی در بیمارستان های لوکس انکلیس خرج شد تا ولایتعهدی مجتبی بدون یک ولیعهد پسر به خطر نیافتد. روزی منصوره خجسته باقرزاده برای این ولخرجی های افسانه ای از جیب مردم فقیر ایران٬ بویژه از حساب سوختبران کشته شده سیستان بلوچستان و کولبران مقتول کردستنان باید در یک محکمه شهادت بدهد.

ماجرای پیشگوی مشهدی و علی خامنه ای

دوستان قدیم علی خامنه ای در مشهد به یاد دارند که او آخوند آراسته و خوش سخنی بود٬ پیپ می کشید و به جای نعلین کفش می پوشید و با بسیاری از خرافات دینی مخالفت می کرد. بنا بر این خاطره موثق از روحانیون قدیم مشهد٬ یک پیشگوی مشهدی که خیلی ها او را محترم می شمردند روزی به این آخوند خوش لباس گفت که تو شاه می شوی و خامنه ای سالیانی بعد رئیس جمهور شد. همان پیشگو بعدها پیشگویی خود را تکمیل کرد و به خامنه ای گفت که وقتی شاه شدی کافر از دنیا می روی!

روحانیون قدیم مشهد از این رو گفته های این پیشگو در مورد نامسلمان شدن خامنه ای را جدی گرفتند که پیشگویی او در مورد مرگ خودش همان گونه که گفته بود رخ داد. خامنه ای بارها از خانواده این پیشگو در مشهد پذیرایی کرد تا شاید کلام دیگری از او نقل کنند.

هر چه هست٬ فهم این واقعیت تلخ خیلی دشوار نیست که علی خامنه ای با ادامه روند فعلی و رویاهای اتمی و نابود کردن اسراییل و جانشینی مجتبی و نرمش قهرمانانه ای که بعید است تحمل انعطاف آن را داشته باشد منفورترین شخصیت تاریخ ایران است. بنابراین‌٬ اگر خاتمی تصمیم گرفت نامه دیگری بنویسد٬ در درجه اول آن را منتشر کند و در درجه دوم این بار نامه را خطاب به همسر خامنه ای بنویسد و برای مجتبی هم فوروارد کند و این را هم توضیح بدهد که همسر رضا پهلوی و حتی مادر فرزندان صدام حسین گاها بر مزار همسر خود حاضر می شوند. اما با ادامه روند فعلی و عطش انتقامی که مردم برای غارت دارو ندار خود از بیت و مجتبی در سینه دارند شاید هیچ گوری به نام علی خامنه ای در جایی ثبت نشود همان گونه که جسد پیدا شده رضا شاه را در گوری گمنام قرار دادند.

فرزانه روستایی



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy