Sunday, Mar 7, 2021

صفحه نخست » مقام‌های هند: هسته تروریستی تحت حمایت سپاه عامل انفجار دهلی‌نو بود

national7.jpgایران اینترنشنال - بیش از یک ماه پس از انفجار در دهلی‌نو، نهادهای مرکزی مقابله با تروریسم‌ در هند اعلام کردند که «یک هسته تروریستی شیعه محلی و تحت حمایت نیروی قدس سپاه پاسداران» عامل این حمله بوده است. این حمله اواخر دی ماه در دهلی‌نو، سفارت اسرائیل را هدف گرفته بود.

به گزارش هندوستان‌تایمز، نهادهای ضدتروریسم هند فهرستی از مظنونان را تهیه کردند و نتیجه تحقیقات آنان نشان می‌دهد که سپاه قدس طراح نقشه تروریستی بوده و بمب را یک گروه شیعه محلی،کار گذاشته بود.

هندوستان تایمز گفت که عاملان حمله عمدا شواهد و قرائن سایبری را طوری دستکاری کرده بودند که اتهام متوجه داعش شود، اما نهادهای ضدتروریسم هند مطمئن هستند که انفجار ۲۹ ژانویه، ۱۰ بهمن، بخشی از یک کارزار جنگ سپاه پاسداران ایران علیه اسرائیل» بوده است.

هندوستان‌تایمز به نقل از یک کارشناس ضدتروریسم که نخواست نامش فاش شود، گفت:‌ «این‌که بمب بزرگ نبود و ضرر جانی نداشت، شاید به این دلیل بود که ایرانی‌ها نمی‌خواستند یک کشور دوست مثل هند را دچار مشکل کنند، اما پیام شفاف و تهدید واقعی است.»

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

پیشتر نیز، چند روز پس از انفجار بمب در دهلی‌نو، یک مقام امنیتی هند به نشریه «ایندین‌اکسپرس» ‌گفته بود همان طور که در حوادث سال ۲۰۱۲ علیه دیپلمات‌های اسرائیلی در هند، گرجستان و تایلند، ایران نقش داشت «در این مورد نیز یک گروه ایرانی مظنون است؛ اما فرضیه نقش داشتن گروه حکومت اسلامی یا القاعده را نمی‌توان فعلا کنار گذاشت.»

این مقام امنیتی هند که نامش ذکر نشد، همچنین با اشاره به ماده انفجاری «پینتریت» در حادثه فوق گفت: «دسترسی به پینتریت نشان می‌دهد یک گروه تروریستی فراملی یا گروهی مورد حمایت یک دولت دست داشته است.»

در ماه بهمن نیز شبکه تلویزیونی ایندیا تودی به نقل از منبع آگاه اعلام کرد پلیس دهلی پس از انفجار در نزدیکی سفارت اسرائیل، به دنبال جزئیات ورود مسافران از ایران و دیگر کشورهای غری آسیا در یک ماه گذشته بوده است.

این شبکه تلویزیونی همچنین گفت پلیس پاکت نامه‌ای خطاب به سفیر اسرائیل در محل انفجار پیدا کرده، که در آن به نام‌های قاسم سلیمانی و محسن‌فخری زاده اشاره شده بود.

نشریه جروزلم‌‌پست نوشته است که این نامه خطاب به رون مالکا، سفیر اسرائیل در هند بود و درباره انتقام کشته شدن سلیمانی و فخری‌زاده، اسرائیل را تهدید به انتقام می‌کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy