Wednesday, Mar 10, 2021

صفحه نخست » دستگیری چند نفر در ایران به اتهام همکاری با ساسی مانکن

sassi.jpg رادیو بین‌المللی فرانسه - در پی انتشار بخش کوتاهی از موزیک ویدیوی جدید ساسی مانکن خوانندۀ موسیقی پاپ، دادسرای امنیت اخلاقی جمهوری اسلامی ایران، اعلام کرد که چندین نفر را به اتهام همکاری با وی دستگیر کرده است. دستگاه قضایی ایران، ضمن هشدار نسبت به برخورد شدید با افرادی که این آهنگ را بازخوانی و دابسمش کنند، تهدید کرده است در صورتی که این موزیک ویدیو به صورت کامل منتشر شود، ساسی مانکن را تحت پیگرد مراجع قضایی بین المللی قرار خواهد داد. دادسرای امنیت اخلاقی تهران، روز چهارشنبه ۲۰ اسفند، با انتشار اطلاعیه‌ای، اعلام کرد که «با یک باند سازنده موزیک ویدئو‌های مستهجن و نزدیک به سایت‌های قمار و شرط بندی تحت مدیریت مستقیم ساسان حیدری یافته (معروف به ساسی مانکن) در ایران برخورد شده است».

این نهاد قضایی بدون اشاره به تعداد و هویت کسانی که با آنها برخورد شده و همچنین نوع مجازات آنان، از دستگیری چند نفر به اتهام همکاری با ساسی مانکن خوانندۀ موسیقی پاپ خبر داده است.

دادسرای امنیت اخلاقی تهران همچنین تهدید کرده است «در صورتی که موزیک ویدئوی ساسان حیدری به طور کامل منتشر شود، دستگاه قضایی ایران علیه او دست به اقدام قانونی خواهد زد و برای تحت پیگیرد قرار دادن وی در مراجع حقوقی بین‌المللی تلاش خواهد کرد».

مطالب بیشتر در سایت رادیو بین‌المللی فرانسه

این نهاد قضایی همچنین هشدار داده است که «همکاران، کمک کنندگان و ارسال کنندگان دابسمش و بازخوانی این آهنگ به ساسی مانکن، در داخل کشور تحت تعقیب قرار خواهند گرفت و با آنها برخورد قضایی قاطع خواهد شد».

دادسرای امنیت اخلاقی تهران تأکید کرده است که این اقدامات «در پاسخ به مطالبه و نگرانی گسترده مردم ایران» در پی انتشار تصاویری از موزیک ویدیوی جدید این خواننده در دستور کار قرار گرفته است.

ساسان حیدری یافته ملقب به ساسی مانکن که در سال ۲۰۱۲ از ایران خارج شده و اکنون ساکن آمریکا است، هفتۀ گذشته در تبلیغ آهنگ جدید خود با عنوان «تهران توکیو»، ویدئویی کوتاه و سی ثانیه‌ای منتشر کرد که او را در کنار الکسیس تگزاس بازیگر فیلم‌های پورنوگرافی، نشان می‌داد.

دادسرای امنیت اخلاقی تهران تأکید کرده است که این اقدامات «در پاسخ به مطالبه و نگرانی گسترده مردم ایران» در پی انتشار تصاویری از موزیک ویدیوی جدید این خواننده در دستور کار قرار گرفته است.

او در ترانۀ جدید خود، فیلم «ابد و یک روز» با محوریت فقر و اعتیاد به کارگردانی سعید روستایی را دستمایه قرار داده و با انتخاب سکانس معروف آن که نوید محمدزاده بازیگر با صدا زدن نام خواهرش "سمیه" از او می‌خواهد نرود، آهنگی ساخته است.

تیزر کوتاه این موزیک ویدئو، میلیون‌ها بار در حساب کاربری ساسی مانکن در اینستاگرام دیده شد و در شبکه‌های اجتماعی مختلف به اشتراک گذاشته شد و واکنش‌های گسترده‌ای را در رسانه‌های مختلف برانگیخت.

به رغم آنکه این موزیک ویدیوی جنجالی هنوز به صورت کامل منتشر نشده است، انتشار تیزر آن در روزهای اخیر، در صدر اخبار قرار گرفته و انتقاد‌های بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی از جمله بازیگران و نیز والدین را به دلیل تأثیر آن بر کودکان، به دنبال داشته است.

شماری از آثار پیشین ساسی مانکن، با استقبال گسترده‌ای در میان هواداران او در فضای مجازی مواجه شده و افراد بسیاری از جمله کودکان، با لب‌خوانی آنها دابسمش‌های خود را به کانال تلگرام و اینستاگرام او می‌فرستادند.

گروهی از منتقدان بر این باورند که این موزیک ویدئو، کودکان را به جستجو و تماشای پورنوگرافی تشویق می‌کند و در برابر، عده‌ای نیز به دفاع از آزادی بیان هنرمندان پرداخته‌اند.

همچنین محمد سرشار رئیس شبکه کودک و نوجوان ایران در واکنش به موزیک ویدیو جدید ساسی مانکن، در پستی اینستاگرامی، خواستار برخورد پلیس فتا با او شده بود.

سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر که از زیر مجموعه‌های صداوسیما در ایران است نیز طی ابلاغیه‌ای، انتشار ویدیوی آهنگ جدید ساسی‌ مانکن در رسانه‌های اینترنتی داخلی را ممنوع اعلام کرده است و با «هنجارشکنانه» خواندن تیزر این موزیک ویدیو، تأکید کرده است که بر اساس «ابراز نگرانی خانواده‌ها» و «نقض صریح دستورالعمل حفاظت از حقوق کودکان» این ممنوعیت را اعلام کرده است.

این در حالیست که در پی انتشار تیزر آهنگ جدید ساسی مانکن، برخی از نمایندگان مجلس ایران، ضمن انتقاد شدید از وزیر ارتباطات، خواستار فیلتر شدن اینستاگرام و تشدید سانسور شده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy