Wednesday, Mar 10, 2021

صفحه نخست » اعتراض ایران به نقشه سرزمینی تمبر یادبود در اقلیم کردستان عراق

stamp_031021.jpgرادیو فردا - سعید خطیب‌زاده اقدام اقلیم کردستان عراق را «خلاف اصول و قواعد بین‌الملل» دانسته است. سخنگوی وزارت خارجه ایران روز چهارشنبه ۲۰ اسفند خواستار جمع‌آوری تمبری شد که به مناسبت سفر پاپ فرانسیس به عراق، در اقلیم کردستان منتشر شده و بخش‌هایی از ایران نیز جزو نقشه این اقلیم قرار گرفته است. سعید خطیب‌زاده در این زمینه گفت که «ضمن اعتراض به دولت عراق، خواستار جمع‌آوری و اصلاح فوری این اقدام غیردوستانه شده‌ایم».

وی انتشار این تمبر را «خلاف اصول و قواعد بین‌الملل» دانسته است.

بر اساس گزارشی که خبرگزاری ایرنا داده است، وزارت حمل‌ونقل اقلیم کردستان عراق به مناسبت سفر پاپ فرانسیس به استان‌های شمالی عراق، چند تمبر یادبود چاپ کرد که علاوه بر «جای ندادن زبان عربی به عنوان زبان اول رسمی عراق بر روی تمبرها، نقشه جعلی هم روی آن درج کرده است».

منظور از «نقشه جعلی»، درج بخش‌هایی از قلمرو ایران به عنوان منطقه اقلیم کردستان عراق است.

در نقشه درج‌شده روی این تمبر، علاوه بر بخش‌هایی از ترکیه و سوریه، استان‌های آذربایجان غربی و کردستان و بخش‌هایی از آذربایجان شرقی نیز به عنوان قلمرو اقلیم کردستان عراق ترسیم شده است.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

ایران در سال ۲۰۱۷ نیز همراه با ترکیه و دولت عراق به اقدام دیگر اقلیم کردستان عراق برای استقلال از دولت مرکزی و برگزاری همه‌پرسی به شدت اعتراض کرده بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy