Monday, Mar 8, 2021

صفحه نخست » حلزونی که با قطع ارادی سر خود، بدن تازه‌ای تولید می‌کند + فیلم

slug_031021.jpgیورونیوز - دانشمندان در ژاپن پی بردند که برخی از حلزون‌های دریایی می‌توانند سر خود را از بدن جدا کنند و یک بدن جدید ایجاد کنند.

طبق مطالعه بوم‌شناسان در دانشگاه زنان نارا در ژاپن، در دو گونه حلزون دریایی ساکوگلوسان، حیوان سر خود را از قلب و بدن جدا کرد و سر بلافاصله پس از جدا شدن توانست به تنهایی حرکت کند. در مدت چند روز زخم سر بهبود یافت و حلزون با جلبک‌ها تغذیه می‌شد و در مدت یک هفته قلب جدید تولید کرد و پس از سه هفته کل مراحل احیا طی شد و یک حلزون کامل شکل گرفت.

سایاکا میتو از دانشگاه زنان نارا به ساینس دیلی گفت: «ما از دیدن حرکت سر دقیقا پس از اتوتومی (قطع ارادی اندام) متعجب شدیم.»

وی افزود: «فکر می‌کردیم که حلزون به زودی بدون قلب و سایر اندام‌های مهم خواهد مرد اما باز متعجب شدیم وقتی فهمیدیم که این موضوع باعث بازسازی کل بدن می‌شود.»

سایاکا میتو روز هشت مارس ویدئویی را منتشر کرد که نشان می‌داد سر یک حلزون دریایی در حالی که جسمی بی‌روح در کنارش قرار دارد در حال حرکت است. نتایج این تحقیق در مجله کورنت بیولوژی Current Biology منتشر شده است. در نتایج این تحقیق عنوان شده است که بدن اولیه خیلی دوام نیاورد.

طبق این تحقیق، این موضوع تنها در حلزون‌های جوان رخ می‌دهد. سر حلزون‌های پیرتر نتوانستند تغذیه کنند و در مدت ۱۰ روز مردند.

دانشمندان این موضوع را مطرح کرده‌اند که حلزون‌هایی دریایی ممکن است از این روش به‌عنوان راهی برای خلاص شدن از انگل موجود در بدن خود استفاده کنند.

👈مطالب بیشتر در یورونیوز

این تحقیقات نوعی تازه از اتوتومی را نشان می‌دهد که می‌تواند در حوزه‌های دیگر در ارتباط با افزایش عمر اعضای جدا شده بدن کاربرد داشته باشد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy