Thursday, Mar 11, 2021

صفحه نخست » مرد مسلحی که می‌خواست جاستین ترودو را بازداشت کند

trudo_031021.jpgبی بی سی - کوری هارن، نظامی ذخیره ارتش کانادا، که تابستان سال پیش در حالی که ۷ سلاح به همراه داشت تلاش کرد وارد محوطه اقامتگاه نخست وزیر کانادا شود به ۶ سال زندان محکوم شده است. او که در آن زمان به عنوان نیروی ذخیره در استخدام ارتش کانادا بود و همزمان با تولید و فروش سوسیس امرار معاش می‌کرد، ماه گذشته اتهام‌های خود را در دادگاه پذیرفت و منتظر تعین میزان محکومیت خود بود.

اتهام‌های او در ارتباط با در اختیار داشتن ۷ سلاح گرم و تخریب املاک بود.

آقای هارن، ۴۶ ساله، ژوئیه سال گذشته تلاش کرد به محل اقامت جاستین ترودو، نخست‌وزیر، وارد شود و نیت خود را "بازداشت" نخست‌وزیر کانادا عنوان کرده بود.

او دقایقی بعد بدون مقاومت تسلیم پلیس شد. او ابتدا به ۲۱ اتهام مرتبط با اسلحه و همچنین تهدید جانی آقای ترودو متهم شده بود.

دادستان‌های دادگاه سلطنتی کانادا برای او ۶ سال زندان تقاضا کرده بودند و آقای هارن را تهدیدی برای جامعه خوانده بودند اما وکلای مدافع با اشاره به سابقه نظامی او از دادگاه خواسته بودند برایش تخفیف قایل شود چرا که از نظر آنها موکل‌شان، تحت تاثیر ناملایمات روحی ناشی از محدودیت‌های کرونا بوده است.

روز چهارشنبه، ۱۰ مارس، رابرت ویدن، قاضی فدرال اونتاریو گفت که ۶ سال حبس از نظر او "متناسب" با اتهامات کوری هارن است اما او بابت ۸ ماهی که آقای هارن تاکنون در بازداشت به سر برده، یک سال از محکومیت او کم می‌کند.

کوری هارن که مقیم استان مانیتوبا کانادا است چندین سلاح به همراه داشت از جمله یک تفنگ بزرگ خشاب‌دار غیرقانونی.

در روز سوم ژوئیه سال گذشته که این واقعه روی داد، جاستین ترودو و خانواده‌اش در این اقامتگاه حضور نداشتند. او و اعضای خانواده‌اش به علت تعمیرات در خانه خودشان، مدتی است که مقیم اقامتگاه رایدو هال در اتاوا، پایتخت، هستند.

این اقامتگاه که از املاک دولت کانادا محسوب می‌شود، همچنین محل اقامت نماینده ملکه - فرماندار کل - در کاناداست که در آن زمان جولی پیات بود. خانم پیات هم به هنگام این واقعه در مجموعه اقامتی رایدو هال حضور نداشت.

کوری هارن ماه گذشته و به هنگام اعلام محکومیتش در دادگاه گفته بود که قصد آزار رساندن به کسی را نداشته است.

اما بنابر نتایج تحقیقات و بازجویی‌های آر‌سی‌ام‌پی، پلیس سوار فدرال کانادا، که شبکه سی‌بی‌سی می‌گوید به محتوای آن دست یافته، آقای هارن به دنبال بازداشت جاستین ترودو بوده چرا که از سیاست‌های او برای "محدود کردن مالکیت سلاح و همچنین مواجهه با همه‌گیری کرونا" خشمگین بوده است.

تصاویری که سال گذشته و به هنگام این واقعه منتشر شد از تخریب دروازه ورودی این مجموعه اقامتی حکایت داشت چرا که آقای هارن با خودرو به آن زده بود.

او به هنگام یورش دو تفنگ پر، یک تپانچه روولور، یک تفنگ بزرگ غیرقانونی و یک هفت‌تیر به همراه داشت.

دو ماه قبل از این واقعه، جاستین ترودو و دولت لیبرال او مالکیت ۱۵۰۰ مدل از سلاح‌های شبه جنگی و اتوماتیک را ممنوع اعلام کرد. این قانون واکنشی بود به کشتاری که بهار پارسال در استان نوااسکوشیا، واقع در انتهای شرقی کانادا روی داد و خونین‌ترین تیراندازی تاریخ این کشور لقب گرفت.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy