Thursday, Mar 11, 2021

صفحه نخست » امام جمعه قزوین: خطر بحران‌‌های اجتماعی از زلزله ۸ریشتری بیشتر است‌

fararu11.jpgفرارو - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین بابیان اینکه حوادث بی نام و نشانی داریم که به تدریج بیشتر از زلزله‌ طبیعی بلای جان مردم می‌شوند، گفت: خطر بحران های اجتماعی از زلزله ۸ ریشتری بیشتر است.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز پنجشنبه در دیدار معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با تبریک مبعث رسول اکرم (ص) اظهار کرد: در احادیث آمده خانه‌هایتان را به گونه ای بسازید که گویی همیشه می‌خواهید در آن زندگی کنید و نسبت به آخرتتان به گونه‌ای باشید که گویی فردا از دنیا خواهید رفت.

وی تصریح کرد: رسول گرامی اسلام(ص) در تدفین افراد هم اصول و استاندارها را با دقت بالایی انجام می‌دادند و تاکید داشتند که مومن باید کار خود را درست و محکم انجام دهد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: زلزله‌هایی خطرناک‌تر از زلزله‌های طبیعی وجود دارد که قرآن به آنها اشاره کرده است که جامعه را به بحران می‌کشاند و می‌باید مراقب آنها باشیم و جامعه را از این بحران‌ها مصون بداریم.

وی ادامه داد: قرآن فرموده اگر بخواهیم جامعه ای را نابود کنیم، به زیاده خواهانشان میدان می‌دهیم تا با زیاده خواهی و چپاول آن جامعه را به نابودی بکشانند و سپس وعده خدا محقق شده و آن جامعه نابود می‌شود و این را با لحن محکم می‌فرماید.

آیت‌الله عابدینی اضافه کرد: حوادث بی نام و نشانی داریم که به تدریج بیشتر از زلزله‌ طبیعی بلای جان مردم می‌شوند. آلودگی هوا یکی از آن موارد است که انسان‌ها را به کشتن می‌کشد.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: آلودگی آب نیز یکی دیگر از مسائلی است که مردم را با مشکل مواجه می‌کند و باید مراقب دفن زباله‌ها و نفوذ آلودگی آن در آب‌های زیر زمینی باشیم.

وی تصریح کرد: خطر فرو نشست زمین یکی دیگر از چالش‌های کشور و استان قزوین است. اگر برداشت‌های بی رویه پایان نیابد این بلا آسیب‌های جبران‌ناپدیری به جامعه وارد خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: حقوق‌های نجومی باید کنترل شود چرا که امروز مردم با مشکلات اقتصادی و معیشتی زیادی مواجه هستند و در برخی خانواده‌ها حتی یک نفر شاغل وجود ندارد!

آیت‌الله عابدینی تاکید کرد: نباید با بی توجهی نسبت به اشتغال در مملکتی با این همه ثروت و ظرفیت، برای جامعه و کشور بحران ایجاد شود و ضروری است مسئولان توجه ویژه‌ای به این عرصه داشته باشیم و بدانیم خطر بحران‌های اجتماعی از زلزله ۸ ریشتری بیشتر است‌.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy