Saturday, Mar 13, 2021

صفحه نخست » سکانس آخر زندگی فیلمساز ایرانی: فقر، کرونا و مرگ

director_031021.jpgالعربیه - یک فیلمساز ایرانی با انتشار پستی در اینستاگرام اعلام کرده بود که به علت فشار اقتصادی برای پرداخت قسط وام بانک به مبلغ پنج میلیون تومان مجبور شده بود ورکشاپ‌هایی برای کسب درآمد، برگزار کند که پس از آن به کرونا مبتلا شد. شب گذشته رسانه‌های ایران خبر درگذشت او را منتشر کردند.

یک فیلمساز ایرانی به نام «هوشنگ میرزایی»، به تازگی پستی دلهره‌آور از خود در اینستاگرام منتشر کرد که او را بر تخت بیمارستان با دستگاههای تنفسی روی صورتش نشان می‌دهد.

او در این پست نوشته بود: «به خاطر پنج میلیون تومان دستمزد ناقابل یک ورکشاپ یک هفته‌ای، حالا دارم با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنم و بیست روز شبانه‌روز درگیر با مرگ هستم این تصویر را که امروز گرفتم گویای هر حقیقت تلخ دیگری است».

میرزایی در ادامه بیان کرده بود که اجبارش برای خروج از خانه و برگزاری ورکشاپ در هفت شهر به علت فشاری بود که بانک مسکن به او برای پرداخت قسط آورده بود.

هوشنگ میرزایی، مستندساز لرستانی که از یک ماه گذشته به دلیل ابتلا به کرونا، در بیمارستان بستری بود، بر اساس گزارش رسانه‌های ایران در 12 مارس 2021 او شب گذشته، از دنیا رفت.

گفتنی است در ایران، هنرمندان از حق بیمه محروم هستند و اگرچه بارها این مطالبه از سوی آنها مطرح شده اما تاکنون نتیجه‌ای نداشته است.

در همین رابطه، حسن نقاشی یکی از دوستان نزدیک هوشنگ میرزایی، امروز در گفت‌وگو با ایسنا از وضعیت بی‌سر و سامان بیمه هنرمندان خبر داد و گفت که میرزایی با جانش معامله کرد، تنها به خاطر اینکه بتواند اقساط یکی از بانک‌های دولتی را بپردازد.

این مستندساز، دوران کرونا را یکی از بدترین مقاطع برای مشاغل هنری دانست و اظهار کرد: «بسیاری از هنرمندان ناچارند برای گذران زندگی کار کنند».

این فیلمساز و نقاش 50 ساله موفق به کسب جوایز متعددی شده بود که از جمله آنها «جایزه بهترین فیلم در جشنواره مون دنس آمریکا، مدال طلا جشنواره ورد فست آمریکا، جایزه بهترین فیلم در نهمین جشنواره کورتو ایمولا کشور ایتالیا، جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره اکس ان پروانس - توث کورت فرانسه، جایزه بزرگ جشنواره فیلم مسکو، جایزه بهترین فیلم افراطلایی در جشنواره یاهورینا بوسنی و هرزگوین، جایزه بهترین فیلم جشنواره فیلم‌های مستقل تسالونیکی یونان، جایزه بزرگ جشنواره فیلم‌های مستند جشنواره تصاویر احساس آتن به ریاست آنجلوپولوس، جایزه بهترین فیلم مستند جشنواره کلگری کانادا، جایزه تماشاگران جشنواره فیلم مستند میراداس داک اسپانیا، جایزه بهترین فیلم جشنواره کم توان‌های صربستان» است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy