Tuesday, Mar 16, 2021

صفحه نخست » خواهر گروگان فرانسوی: تنها گناه برادرم این است که عاشق ایران و مردم ایران بود

grogan_031521.jpgناصر اعتمادی - رادیو بین المللی فرانسه

"بلاندین برییر"، خواهر "بنژمن برییر"، جهانگرد جوان فرانسوی که در ایران به اتهام جاسوسی و تبلیغ علیه نظام اسلامی زندانی شده، در گفتگو با هفته نامۀ فرانسوی "لوپوئن" اتهامات طرح شده علیه برادرش را بُهت آور و بی اساس خوانده و گفته است که برادر او، بنژمن برییر، یک جهانگرد است و تنها گناه‌اش این بوده که عاشق مردم و کشور ایران شده است.

"بنژمن برییر"، جهانگرد جوان فرانسوی، از ده ماه پیش در زندان مشهد به سر می‌برد. سعید دهقان، وکیل ایرانی، دوشنبه پانزدهم مارس در صفحۀ توئیتر خود نوشت که دادگاه انقلاب، جوان فرانسوی را بر اساس ادعاهای واهی به جاسوسی و تبلیغ علیه نظام اسلامی ایران متهم کرده است. مستندات این اتهامات اظهار نظر "بنژمن برییر" دربارۀ حجاب اجباری در ایران در صفحۀ شخصی خود در توئیتر و عکسبرداری از مناظر با استفاده از یک "دُرون" قابل دسترس در بازار بوده که بیشتر به وسیلۀ سرگرمی کودکان شباهت دارد.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

بلاندین برییر سپس گفته است که تاکنون به توصیه وزارت امور خارجۀ فرانسه دربارۀ وضعیت باورنکردنی برادر زندانی‌اش در ایران سکوت کرده بود به این امید که او هر چه زودتر آزاد شده و به فرانسه بازگردد، اما، اکنون در نهایت بُهت و ناباوری شاهد اتهامات کاملاً بی اساسی است که علیه وی ایراد شده است.

بلاندین برییر گفته است که بنژمن جهانگرد است و پس از سفر به اسکاندیناوی تصمیم گرفت با دمپایی و وانت سفری اش عازم ایران شود. بلاندین برییر گفته است که برادرش پیش از دستگیری در گفتگوهای تلفنی بارها می‌گفت که "عاشق ایران و مردم این کشور شده و در سفرش به این کشور با مردمان و مناظر فوق العاده‌ای روبرو گشته است." بلاندین برییر سپس افزوده است که "در آغاز بنژمن قصد داشته پنج شش ماه در ایران بماند، اما، به دلیل دلبستگی اش به ایران تصمیم گرفت کمی بیشتر سفرش را در این کشور ادامه بدهد."

بلاندین برییر گفته است که برادرش همچنان "در بند عمومی زندان مشهد به سر می برد و در دو ماه گذشته توانسته با او دو بار گفتگوی تلفنی انجام بدهد و تاکنون نیز چند بار توسط افراد مختلف بازجویی شده است."



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy