Wednesday, Mar 17, 2021

صفحه نخست » بهروز وثوقی: امیدوارم در سال جدید شانه‌های خم‌شده از حکومت جهل آزاد شود

wire17-1.jpgایران وایر - «بهروز وثوقی»، بازیگر صاحب‌نام ایرانی در پست اینستاگرامی جدیدش و در آستانه سال جدید خورشیدی، برای هموطنانش آرزو کرد تا به زودی از استمرار «حکومت جهل و ظلم و جور» در ایران رهایی یابند.

بهروز وثوقی که پس از وقوع انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ با «ممنوعیت» از حضور در سینمای ایران مواجه شد تا مجبور به ترک کشورش شود، هفته گذشته در گفت‌وگویی با مجله «چلچراغ» گفته بود که بزرگ‌ترین آرزویش بازگشت به ایران است تا «حتی در آخرین لحظات عمرش» نیز در کنار هموطنانش زندگی کند.

حالا او امروز ۲۷اسفند۱۳۹۹ در نوشته‌ای اینستاگرامی خطاب به مردم ایران گفته است: «طی چهل‌و‌اندی سال که از هجرت از وطنم می‌گذرد، در آرزوی دیدار شما در این غربت می‌سوزم و می‌سازم. از اینکه در این مدت مدید من را فراموش نکرده‌اید، سپاسگزارم و دست همه شما را می‌فشارم و رویتان را از دور می‌بوسم. امیدوارم در سال جدید و آغاز قرنی نو، شانه‌های خم‌شده از بار سنگین اقتصادی و حکومتی جهل و ظلم و جور آزاد گردد و شما هموطنان عزیزم با آزادی بیشتر زندگی کنید.»

بهروز وثوقی در ادامه تاکید کرد که بهترین خبر و روز تولد و عید او، روزی خواهد بود که کودکان ایرانی «برای سیر کردن شکمشان به‌جای سطل زباله در یخچال دنبال غذا بگردند» و «‌به‌جای کارتن در رختخواب بخوابند.»

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

چند روز پس از مرگ «ناصر ملک‌مطیعی»، بازیگر پیش از انقلاب در خرداد ۱۳۹۷، ۱۰۰ چهره هنری در نامه‌ای از «حسن روحانی» خواستار اجازه بازگشت هنرمندان، از جمله بهروز وثوقی به کشور شدند.

این نامه با این حال با واکنش تند «محمدجعفر منتظری»، دادستان کل کشور و برخی از رسانه‌های تندرو در داخل کشور مواجه شد.

بهروز وثوقی در فیلم‌های مطرحی همچون «داش آکل»، «گوزن‌ها»، «قیصر» و «سوته دلان» بازی کرده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy