Wednesday, Mar 17, 2021

صفحه نخست » واکنش روسیه به اظهارات تند بایدن درباره پوتین

farda17.jpg روسیه سفیر خود را از واشینگتن فراخواند

رادیو فردا - به دنبال اظهارات جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا درباره دخالت روسیه در انتخابات این کشور، مسکو روز چهارشنبه ۲۷ اسفند اعلام کرد که سفیر خود را برای مشورت از واشینگتن فرا می‌خواند.

جو بایدن در مصاحبه‌ای تلویزیونی، ولادیمیر پوتین را «قاتل» خواند و تهدید کرد که رئیس‌ جمهوری روسیه به زودی با عواقب مداخله و تلاش برای تغییر نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا به نفع دونالد ترامپ روبه‌رو خواهد شد.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرده است، آناتولی آنتونف٬ سفیر روسیه در واشینگتن٬ برای مشورت درباره آینده روابط روسیه و آمریکا فراخوانده شده است.

وزارت خارجه روسیه می‌گوید این تصمیم را برای جلوگیری از وخیم‌تر شدن روابط دو کشور اتخاذ کرده است.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این بیانیه تصریح کرده است، برای ما مساله اصلی این است که راه‌های بهبود روابط روسیه و آمریکا که در سال‌های اخیر توسط دولت آمریکا دچار مشکل شده و به بن بست کشانده شده را مشخص و اصلاح کنیم.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه اشاره‌ای به اظهارات جو بایدن درباره ولادیمیر پوتین و «دخالت» روسیه در انتخابات آمریکا نشده، اما این وزارتخانه گفته است که می‌خواهد ارزیابی از ۱۰۰ روز نخست دولت جدید آمریکا داشته باشد.

جو بایدن در مصاحبه‌، با بخش خبر شبکه آمریکایی «ای‌بی‌سی» تاکید کرده بود که ولادیمیر پوتین بهای اقداماتش را خواهد پرداخت.

رئیس‌جمهوری آمریکا در پاسخ به این‌ سوال که چه پیامدهایی در انتظار رئیس‌جمهوری روسیه خواهد بود، گفت: «به‌زودی خواهید دید».

این سخنان پس از آن بیان می‌شود که نهادهای اطلاعاتی آمریکا روز سه‌شنبه گزارشی ۱۵ صفحه‌ای درباره اقدامات مداخله‌آمیز مسکو در روند انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر ایالات متحده منتشر کردند.

بر اساس این گزارش، حکومت روسیه با برنامه‌ریزی قبلی اقدام به پخش اطلاعات غلط و گمراه‌کننده در مورد جو بایدن کرده بود تا بتواند بخت او را برای پیروزی در رقابت با دونالد ترامپ کاهش دهد.

در این گزارش همچنین آمده است که استراتژی مسکو در وهله نخست مبتنی بر استفاده از «افراد مرتبط با سازمان اطلاعات روسیه برای پخش روایت‌های غلط» در رسانه‌های ایالات متحده و بین مقامات و افراد برجسته در جریان انتخابات سوم نوامبر بوده است.

روسیه اما در مقابل، این اتهامات را «بی‌پایه» خوانده است. سفارت روسیه در واشینگتن روز چهارشنبه با اشاره به این تحولات، ایالات متحده را متهم کرد که «قصد لکه‌دار کردن چهره روسیه در جهان را دارد و می‌خواهد دیگران را مقصر مشکلات خود اعلام کند».



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy