Saturday, Mar 20, 2021

صفحه نخست » با تمرکز بر ثروت خامنه‌ای؛ کنگره آمریکا نقش ایران در جنایت‌های جنگی را بررسی می‌کند

031191D_top.jpgالعربیه - نماینده جمهوری‌خواه آمریکایی جمعه 19مارس 2021 پیش‌نویس قانونی را به کنگره ایالات متحده ارائه کرد که با تمرکز بر ثروت‌اندوزی‌های علی خامنه‌ای رهبر ایران نقش این کشور را در جنایت‌های جنگی، جنایت‌های علیه بشریت و نقض‌های صورت گرفته در کشورهای سوریه، عراق، یمن و لبنان بررسی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری‌های جو ویلسون نماینده جمهوری‌خواه آمریکایی جمعه پیش‌نویس این قانون را با هدف حمایت از حقوق بشر در ایران ارائه کرد که از جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا خواسته ارتکاب جنایت‌های جنگی توسط ایران و گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به آن را بررسی کند.

قرار است این پیش‌نویس ارائه شده از سوی ویلسون ایران را مسئول نقض‌های صورت گرفته در سوریه، عراق، یمن و لبنان معرفی کند.

این نماینده جمهوری‌خواه آمریکایی همچنین خواستار گزارش مفصلی درباره ثروت‌اندوزی‌های علی‌ خامنه‌ای رهبر ایران شد.
ویلسون در توئیتی بر شبکه «توئیتر» گفت که او پیش‌نویسی را درباره قانون حقوق بشر و پاسخگویی در ایران برای سال 2021 به کنگره ارائه داده و بر ایستادگی خود در کنار مردم ایران و خواسته‌های مشروع آنها برای زندگی در آزادی و تضمین ساده‌ترین و اساسی‌ترین حقوق بشری تاکید کرده است.

ویلسون همچنین ضمن ابراز تشکر از حمایت‌های بعضی از اعضای کنگره از پیش‌نویس قانون ارائه شده از سوی او درباره ایران، تاکید کرد که به دلیل اقدامات مقامات ایرانی در سرکوب اعتراض‌های مسالمت‌آمیز در این کشور ده‌ها نفر مفقود شده‌اند که رژیم مسئول سرنوشت آنها است.

بنا به اطلاعات وارده این پیش‌نویس قانون ارائه شده به کنگره آمریکا خواهان شناسایی مسئولان این اقدامات سرکوب‌گرانه رژیم ایران از جمله علی‌ خامنه‌ای رهبر و وزیران و مسئولان ارشد و همچنین تحت پیگرد قرار دادن مسئولان نقض‌های حقوق بشری صورت گرفته علیه مردم کشورهای سوریه، عراق، یمن و لبنان شد.

این تحقیقات همچنین بر شناسایی منابع ثروت‌اندوزی‌های علی خامنه‌ای رهبر ایران و تحقیق درباره امکان کسب آن از فعالیت‌های فاسد و نامشروع، متمرکز می‌شود.

این پیش‌نویس همچنین به بررسی نقش ایران و گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به آن در ارتکاب جنایت‌های جنگی یا جنایت‌های علیه بشریت در حق مردم ایران و سوریه می‌پردازد.

شایان ذکر است علی‌رغم گذشت یک سال و چند ماه از اعتراض‌ها و تظاهرات‌های گسترده‌ای که اغلب استان‌های ایران را در نوامبر 2019 درنوردیده و نیز شمار بالای کشته شدگان و مجروحان در این ناآرامی‌ها، همچنان و بنا به تاکید گزارش‌های سازمان عفو بین‌الملل اما هیچ مسئولی در این کشور مورد بازخواست قرار نگرفته است.

بنا به این گزارش‌ها قربانیان این اعتراضات با شلیک مستقیم گلوله‌های جنگی به سر یا دیگر اعضای بدن‌شان کشته شده‌اند و خانواده‌های آنها کماکان منتظر تحقق عدالتی هستند که هرگز محقق نشده و همچنان تحت فشار، تهدید و ارعاب به سر می‌برند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy