Friday, Mar 19, 2021

صفحه نخست » آغاز اعتصاب غذای جمعی از زندانیان سیاسی ایران

B737CF6B-5E91-40EF-9784-63FA5A348048.jpegدویچه وله فارسی

جمعی از زندانیان سیاسی در اعتراض به نقض حقوق بشر، سرکوب آزادی‌خواهان و همبستگی با محرومان به مدت سه روز اعتصاب غذا می‌کنند. این حرکت اعتراضی شنبه اول فروردین آغاز می‌شود. بیانیه را ۲۸ نفر از زندانیان سیاسی امضا کرده‌اند.

جمعی از زندانیان سیاسی ایران در نامه‌ای که در فضای مجازی منتشر شده، اعلام کردند که در اعتراض به نقض حقوق بشر و "ظلم‌های ستمگران" و همچنین ادامه سرکوب و اختناق در جامعه به مدت سه روز اعتصاب غذا می‌کنند. این حرکت اعتراضی شنبه اول فروردین آغاز می‌شود و تا دوشنبه سوم فروردین ادامه می‌یابد.
بیانیه را ۲۸ نفر از زندانیان سیاسی، محبوس در زندان‌های اوین و زندان تهران بزرگ (فشافویه)، امضا کرده‌اند.

زندانیان سیاسی در نامه خود خطاب به مردم ایران اعلام کرده‌اند که "به یاد و احترام رنج بی‌شمار گرسنگان وطن" وارد اعتصاب غذا می‌شوند.
زندانیان سیاسی ضمن محکوم کردن سرکوب مردم فقرزده سراوان اعتصاب غذای خود را شکلی از "اعتراض به سرکوب، کشتار، و خفقان اقلیت‌های قومی و مذهبی" دانسته‌اند.
آنها با "کشته‌شدگان آبان ماه ۹۸ و همه‌ جان‌هایی که در راه سعادت و آزادی ایران فدا شد" اعلام همبستگی کرده، به اعدام "نوید افکاری، مصطفی صالحی، محمد ثلاث و هزاران زن و مردی که ایستاده برای مردم‌شان جان دادند" اعتراض کرده‌اند.

برخی از امضاکنندگان این نامه عبارتند از: سعید اقبالی، سینا بهشتی، پیمان پورداد، حسین جندقیان، معین حاجی‌زاده، کیوان صمیمی (از زندان اوین)، محمد شریفی‌مقدم و کیانوش عباس‌زاده (از زندان فشافویه)، محمد داوری و سجاد زارع (از زندان عادل‌آباد) و کسری نوری.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy