Sunday, Mar 21, 2021

صفحه نخست » چهار نوع واکسن رایگان در اختیار مردم امارات متحده عربی است

98E10260-881F-4FEA-BD03-F1A7F52399DD.jpegهمشهری آنلاین

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز این کشور حوزه خلیج فارس پس از اینکه ۵۶ درصد جمعیت واجد شرایطش را واکسینه کرده است، اکنون می‌خواهد برنامه واکسیناسیونش را گسترش دهد.

امارات که کانون تجاری و گردشگری منطقه و یک مرکز جهانی مسافرت است، برای باز کردن کسب‌وکارها در اقتصادش سرعتی کم‌نظیر را در واکسیناسیون کرونا ایجاد کرده است. این کشور از لحاظ شمار دوزهای واکسن تزریق‌شده به ازای هر ۱۰۰ نفر جمعیت در مقام دوم در جهان پس از اسرائیل قرار دارد.

وزارت بهداشت امارات در بیانیه‌ای که در ساعات آخر روز شنبه ۳۰ فروردین منتشر کرد، اعلام کرد اقدام برای گسترش واکسیناسیون پس از آن صورت می‌گیرد که تقریبا ۷۳ درصد سالمندان شهروند و مقیم امارات و افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن واکسینه شده‌اند.

این کشور چهار نوع متفاوت واکسن کرونا را به رایگان در اختیار شهروندان و ساکنان می‌گذارد.


پس از اینکه امارات در اواخر ماه ژانویه در اوج فصل گردشگری زمستانی‌اش درهایش را به سوی بازدیدکنندگان گشود، شمار موارد جدید روزانه کووید-۱۹ در این کشور به حدود ۴۰۰۰ مورد رسید، در حالیکه این رقم در ماه سپتامبر (شهریور) حدود ۶۰۰ مورد در روز بود.

پس از اینکه مقامات محدودیت‌ها در مکان‌های عمومی را سخت‌تر کردند، بدون اینکه تعطیلی‌های گسترده جدید را اعمال کنند، این میزان کاهش یافت. برخی از این محدودیت‌ها بعدا لغو شدند، اما ماسک زدن در مکان‌های عمومی و حفظ فاصله اجتماعی هنوز ضروری است.

امارات تا روز شنبه ۳۰ اسفند در مجموع ۴۳۸۶۳۸ مورد عفونت کرونا و ۱۴۳۳ مرگ ناشی از آن را گزارش کرده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy