Thursday, Mar 25, 2021

صفحه نخست » زن تراجنسیتی که معاون وزارت بهداشت آمریکا شد

tranz_032521.jpgدویچه وله - "نقطه عطفی در تاریخ آمریکا": مجلس سنا ریچل لوین را برای تصدی پست معاونت وزارت بهداشت آمریکا تأیید کرد. او نخستین فرد تراجنسیتی در تاریخ آمریکا است که به چنین مقام مهمی در دولت این کشور انتخاب می‌شود.

کاخ سفید از تایید نامزدی ریچل لوین توسط مجلس سنای آمریکا به عنوان "نقطه عطفی" در تاریخ این کشور سخن گفته است. جو بایدن در ماه ژانویه ریچل لوین را به عنوان فردی مناسب در امر مقابله با شیوع کرونا برای مقام معاونت وزارت بهداشت پیشنهاد کرده بود.

بایدن نامزدی ریچل لوین را یک اقدام تاریخی و یک گزینه مطلوب برای این مقام توصیف کرده بود. رئیس جمهوری آمریکا از توانایی مدیریتی ریچل لوین و تخصص او برای مقابله با همه‌گیری کرونا سخن گفته بود.

tranz1.jpgtranz2.jpgمجلس سنای آمریکا با ۵۲ رای مثبت در برابر ۴۸ رای منفی نامزدی لوین برای پست معاونت وزارت بهداشت را تایید کرد. به این ترتیب، دو سناتور جمهوریخواه در این رای‌گیری با سناتورهای دموکرات همراهی کردند. این دو سناتور جمهوریخواه یکی لیزا مورکوسکی از ایالت آلاسکا و دیگری سوزان کولینز از ایالت مین بوده‌اند.

👈مطالب بیشتر در سایت دویچه وله

ریچل لوین، پزشک ۶۳ ساله کودکان است. این زن تراجنسیتی تا ماه ژانویه سال جاری وزیر بهداشت ایالت پنسیلوانیا بود.

رفع ممنوعیت استخدام تراجنسیتی‌ها در ارتش

اندکی پس از تایید گزینه پیشنهادی جو بایدن برای مقام معاونت وزارت بهداشت آمریکا، دولت این کشور با صدور یک فرمان اجرایی به ممنوعیت استخدام افراد تراجنسیتی در ارتش این کشور پایان داد.

باید یادآور شد که دونالد ترامپ استخدام افراد تراجنسیتی در ارتش آمریکا را ممنوع کرده بود. در بیانیه کاخ سفید درباره صدور فرمان رفع این ممنوعیت آمده است: «به باور جو بایدن، هویت جنسیتی افراد ملاکی برای استخدام در ارتش نیست.» دولت آمریکا اعلام کرده است که «نقطه قدرت آمریکا در تنوع این کشور است.»

در بیانیه دولت آمریکا آمده است که این تنوع از جمله شامل ارتش این کشور نیز می‌شود و از این رو، ممنوعیت استخدام افراد تراجنسیتی در ارتش با سیاست عمومی این کشور سازگار نیست.

در بین یک میلیون و ۳۰۰ هزار شاغل ارتش آمریکا، شمار افراد تراجنسیتی بین ۱۳۲۰ تا ۱۵۰۰۰ نفر تخمین زده می‌شود. در سال ۲۰۱۶، باراک اوباما راه را برای استخدام افراد تراجنسیتی در ارتش آمریکا هموار کرده بود؛ تصمیمی که توسط دونالد ترامپ لغو شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy