Thursday, Mar 25, 2021

صفحه نخست » چین: از بایدن اخطاری درباره خرید نفت از ایران نگرفتیم، روحانی: صادرات نفت ما از دریای عمان از امسال

chinabiden_032521.jpg چین می‌گوید درباره خرید نفت از ایران از دولت جو بایدن اخطار تحریمی نگرفته است.

یورونیوز - وزارت بازرگانی چین روز پنجشنبه اعلام کرد که این کشور به تلاش خود برای محافظت از توافق نفتی خود با ایران و دفاع از منافع مشروع دو کشور ادامه خواهد داد.

گائو فنگ، سخنگوی وزارت بازرگانی چین با اعلام رویکرد تجاری کشورش در قبال ایران، گفت که چین تاکنون از دولت جو بایدن اخطاری در خصوص تحریم نفت ایران دریافت نکرده است.

پیشتر برخی رسانه‌ها از افزایش خرید نفت چین از ایران طی ماه‌های اخیر خبر داده بودند و به نقل از یک مقام آمریکایی نوشته بودند که دولت جو بایدن ادامه تبعیت خود از تحریم نفتی وضع شده در دولت پیشین را به اطلاع پکن رسانده است.

در همین حال، «وانگ یی»، وزیر خارجه چین که از روز چهارشنبه سفر یک هفته‌ای خود به منطقه غرب آسیا را آغاز کرده، قصد دارد طی دو روز آینده با مقام‌های ایرانی نیز دیدار و گفتگو کند. او در این تور یک هفته‌ای که با مقصد اولیه عربستان سعودی آغاز شده به کشورهای ترکیه، امارات عربی متحده، بحرین و عمان نیز سفر خواهد کرد.

👈مطالب بیشتر در سایت یورونیوز

روزنامه چینی «ساوث چاینا مورنینگ پست» با انتشار تفسیری ادعا کرده که آقای «وانگ یی» قصد دارد در جریان سفر یک هفته‌ای خود ضمن مذاکره در مورد مساله هسته‌ای ایران با شرکای منطقه‌ای چین و ائتلاف مقابله با تحریم‌های غرب را گسترش دهد.

صادرات نفت ایران از خلیج فارس و دریای عمان از امسال

حسن روحانی روز پنج شنبه در آیین افتتاح طرح های ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، با اشاره به اهمیت بالای مناطق آزاد و اقتصادی، افزود: در این دولت برای توسعه و احیاء مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که در مناطق مرزی کشور قرار دارند، سرمایه گذاری بسیار خوبی انجام گرفته است.
رئیس جمهور با اشاره به افتتاح تعداد زیادی از طرح‌های مهم و عظیم کشور در سال 99 در قالب پنج شنبه های افتتاح، گفت: در سال 1400 نیز پروژه‌های عظیمی مثل احیای دریاچه ارومیه و خط لوله گوره- جاسک مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت. این خط لوله، یک پروژه بسیار مهم است و بعد از این صادرات نفت ایران از خلیج فارس و دریای عمان انجام خواهد شد.

دکتر روحانی اظهار داشت: کسانی که با مسائل استراتژیک آشنایی دارند می‌دانند که انتقال بخشی از ظرفیت صادراتی نفت کشور از خلیج فارس به دریای عمان چه اهمیت بالایی دارد.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه دولت تا آخرین روز فعالیت خود به دنبال تحقق شعار مهم امسال در حمایت و پشتیبانی و مانع‌زدایی از مسیر رشد تولید خواهد بود، افزود: نمی گذاریم نامگذاری امسال در حد نامگذاری باشد و با عمل در سراسر کشور آن را مجسم خواهیم کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy