Friday, Mar 26, 2021

صفحه نخست » مکرون از شروع "جنگ جهانی" جدیدی بر سر واکسن کرونا خبر داد

sputnikV_032521.jpgالعربیه - امانوئل مکرون، در نشست خبری پایان روز اول کنفرانس مجازی رهبران اتحادیه اروپا از وجود صورت جدیدی از جنگ جهانی در رابطه با واکسن کرونا خبر داد. این اظهارات مکرون واکنش یک نماینده پارلمان روسیه را به همراه داشت.

روزنامه «لفیگارو» به نقل از رئیس جمهوری فرانسه گفت که این شرایط به دلیل تلاش روسیه ‌‌و چین جهت تاثیرگذاری در روند توزیع جهانی واکسن اتفاق افتاده است.

مکرون اشاره کرد که اروپا باید در تولید واکسن ‌و داروهای مربوط به کرونا مستقل عمل کند.

رئیس جمهوری فرانسه قول داد که اروپا در ماه‌های آینده به بزرگترین تولیدکننده و صادرکننده واکسن کرونا در جهان تبدیل خواهد شد.

مکرون پیشنهاد کرد در صورتی که شرکت‌های تولیدکننده به تعهداتشان در تامین واکسن برای اتحادیه اروپا عمل نکنند از صدور واکسن به خارج از اتحادیه منع شوند.

رئیس جمهور فرانسه اظهار داشت که بر خلاف شرکت استرازینکا، دو شرکت فایزر و مدرنا به تعهدات خود در زمینه تهیه واکسن کرونا عمل کردند.

در واکنش به اظهارات ماکرون، ایرنا یارووایا، نائب رئیس دوامای روسیه گفت که سخن از «جنگ جهانی از نوع جدید» بازتعریف مشکلی قدیمی در پوششی جدید است.

آلمان: در صورت تائید اداره دارویی اروپا آماده استفاده از واکسن روسی هستیم

یورونیوز - دولت آلمان روز جمعه اعلام کرد که آماده استفاده از واکسن روسی «اسپوتنیک وی» برای مقابله با همه گیری ویروس کرونا در صورت تائید آن از سوی اداره دارویی اروپا است. این در حالی است که ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه واکسن «اسپوتنیک وی» را ابزاری برای «تبلیغات سیاسی» توصیف کرد. وی روز جمعه گفت: «نحوه مدیریت [توزیع واکسن اسپوتنیک] نشان می دهد که [این واکسن] بیش از آنکه ابزاری برای ابراز همبستگی و کمک پزشکی باشد به ابزاری برای تبلیغات سیاسی و دیپلماسی تهاجمی تبدیل شده است.»

آلمان و فرانسه به عنوان دو قدرت اصلی اتحادیه اروپا در حالی در مورد واکسن روسی «اسپوتنیک وی» موضعی متفاوت اتخاذ کرده اند که انتقادها در هر دو کشور از نحوه مدیریت بحران شیوع بیماری «کووید ۱۹» و روند «کند» واکسیناسیون افزایش یافته است.

👈مطالب بیشتر در سایت یورونیوز

کشورهای غربی تا پیش از تائید کارایی ۹۱ درصدی واکسن «اسپوتنیک وی» در نشریه معتبر «لانست» در ماه فوریه با دیده شک و تردید به این واکسن روسی می نگریستند. اداره دارویی اروپا که تاکنون استفاده از چهار واکسن «فایزر-بیون تک»، «مدرنا»، «آسترازنکا» و «جانسون و جانسون» را تائید کرده است هم اکنون در حال بررسی میزان کارایی و ایمنی واکسن «اسپوتنیک وی» است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy