Friday, Mar 26, 2021

صفحه نخست » شارون آزبورن برنامه تلویزیون سی‌بی‌اس را پس از بحث درباره نژادپرستی ترک کرد

B5F7131C-6495-486C-95A6-6D0A273D02C5.jpegبی بی سی فارسی

شارون آزبورن، مجری تلویزیونی پس از یک بحث داغ درباره نژادپرستی در اوایل ماه جاری میلادی در برنامه تلویزیونی "گفتگو" (The Talk) در آمریکا، این برنامه را ترک کرد.
خانم آزبورن در یکی از قسمت‌های این برنامه در شبکه آمریکایی سی‌بی‌اس از اظهارات پی‌یرس مورگان، مجری سابق برنامه "صبح به خیر بریتانیا" درباره مگان مارکل، همسر نوه ملکه بریتانیا حمایت کرد.
این امر منجر به درگیری لفظی او با شریل آندروود، مجری دیگر این برنامه شد که خانم آزبورن را به "اعتباربخشی" به دیدگاه‌های "نژادپرستانه" متهم کرد.
در پی آن، سی‌بی‌اس برای رسیدگی به این جنجال، برنامه را تعلیق درآورد.

پیشتر مگان مارکل، همسر نوه ملکه بریتانیا، در مصاحبه‌ای خبرساز با اوپرا وینفری گفته بود زمانی که یکی از اعضای فعال خانواده سلطنتی بود، از فشارهای روحی و روانی رنج می‌برد و به خودکشی فکر کرده بود.

پس از این مصاحبه، پی‌یرس مورگان گفته بود که هیچکدام از حرف‌های مگان را باور ندارد و معتقد است که رفتارهای هری و مگان باعث تضعیف خاندان سلطنتی بریتانیا می‌شود. این اظهارات جنجال‌برانگیز واکنش‌های زیادی در پی داشت و باعث شد مورگان از سمت خود استعفا کند.

شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس روز جمعه (۲۶ مارس) در بیانیه‌ای این قسمت از برنامه را " برای همه دست‌اندرکاران و مخاطبان ناراحت‌کننده" خواند.

در این بیانیه آمده که رفتار خانم آزبورن در برابر مجری همکارش در این برنامه "با ارزش‌های ما برای یک محیط کار احترام‌آمیز مطابقت نداشته است".
این شبکه گفته بررسی آن‌ها شواهدی برای اثبات ادعای خانم آزبورن مبنی بر "صحنه‌سازی" این گفتگوی بحث‌برانگیز از سوی تهیه‌کنندگان پیدا نکرده است.
با این حال سی‌بی‌اس همچنین اضافه کرده که تیم کاری و تهیه‌کنندگان هم "نسبت به آن چه اتفاق افتاد پاسخگو هستند" چرا که "مشخص بود که دست‌اندرکاران برنامه، مجریان را به درستی برای یک بحث پیچیده و حساس نژادی آماده نکرده بودند".
شارون آزبورن یکی از اولین چهره‌های شناخته‌شده بود که حمایت خود را از دوستش، پی‌یرس مورگان اعلام کرد، با این استدلال که مورگان حق اظهار نظر شخصی دارد.
آزبورن در توییتی خطاب به مورگان نوشته بود: "من در کنار تو هستم. مردم فراموش می‌کنند که تو برای دیدگاه‌های خودت حقوق دریافت می‌کنی."
در برنامه "گفتگو" آندروود به این توییت آزبورن اشاره کرد و او در واکنش تندی گفت:"احساس می‌کنم که کم مانده روی یک صندلی برقی قرار داده شوم، زیرا دوستی دارم که بسیاری فکر می‌کنند نژادپرست است و این {از نظر آن‌ها} مرا هم به یک نژادپرست تبدیل می‌کند."
آزبورن سپس آندروود را که سیاهپوست است، به چالش کشید و از او پرسید: مورگان چه حرفی زده که نژادپرستانه باشد؟
آندروود در پاسخ گفت: او دقیقا حرف‌های مستقیم نژادپرستانه به زبان نیاورده بلکه نحوه واکنش و تبعات حرف‌های او چنین بوده است.
آزبورن پس از آن عذرخواهی کرد و گفت "ترس و وحشت متهم شدن به نژادپرستی" او را در موقعیتی قرار داده بود که چنین رفتاری از او سر بزند.
شارون آزبورن که با اوزی آزبورن ستاره مشهور راک ازدواج کرده، قبلا به عنوان داور در برنامه‌استعدادیابی اکس‌فاکتور (X Factor) و برنامه‌های تلویزیونی دیگر ظاهر شده است.
او یکی از مجری‌های برنامه‌ "گفتگو" در تلویزیون سی‌بی‌اس از آغاز این برنامه در یازده سال گذشته بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy