Saturday, Mar 27, 2021

صفحه نخست » برج آزادی تهران تَرَک خورد

tarak_032721.jpgرادیو فردا - یک هفته پس از شلیک هشت توپ مشقی پای برج آزادی به مناسبت تحویل سال نو، اخباری از عدم هماهنگی با مدیران و متولیان این برج تاریخی برای برگزاری این مراسم و آسیب دیدن این بنای تاریخی، «احتمالاً» به خاطر این شلیک‌ها، منتشر شده است.

خبرگزاری ایسنا روز یک‌شنبه، هشتم فروردین در گزارشی که دقایقی پس از انتشار آن را از خروجی سایت برداشته است، به نقل از حمید خاکباز، مدیر اجرایی مجموعه برج آزادی آورده بود که این مراسم بدون هماهنگی با مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی و بنیاد رودکی (متولی برج آزادی) و اطلاع مدیران آن انجام شده است.

79933327.jpg18028235.jpg

بنا به گزارش خبرگزاری‌های داخلی، مسئولان برج آزادی در توری که برای خبرنگاران برگزار کرده‌اند در طبقه آخر برج و در حاشیه پنجره‌های ضلع غربی یعنی در امتداد محلی که توپ‌ها که به بام منتهی می‌شود، ترک‌های تازه‌ای را نشان داده‌اند که احتمال می‌رود ناشی از ارتعاشات شلیک توپ‌ها باشد.

7pU1yruhG4JG.jpgj18i818mGvbG.jpg

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

روز شنبه، ۳۰ اسفند ۹۹ در لحظه تحویل سال، ارتش هشت توپ مشقی را پای برج آزادی تهران شلیک کرد، این در حالی است که به گفته مسئولان این برج، این مجموعه در آن روز تعطیل بوده و هیچ‌کسی داخل آن حضور نداشته است.

به گفته مدیران برج آزادی این مراسم تنها با هماهنگی شهرداری به عنوان متولی فضای سبز اطراف برج آزادی انجام شده و مدیریت این مجموعه در جریان برگزاری این مراسم نبوده است.

تاکنون برآوردی از خسارات احتمالی به برج آزادی پس از اجرای این مراسم صورت نگرفته و مسئولان شهرداری و وزارت میراث فرهنگی واکنشی به اخبار منتشرشده نشان نداده‌اند.

برج آزادی تهران که پیش از انقلاب ۵۷ به نام «برج شهیاد» شناخته می‌شد، در سال ۱۳۴۹ به عنوان نماد «ایران مدرن» و برای یادبود جشن‌های ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی ایران ساخته شد و در اسفند ۱۳۵۳ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

در سال‌های گذشته انتقادهای بسیاری درباره نحوه نگهداشت این بنای تاریخی مطرح شده است، از جمله شیوه آبیاری چمن‌های اطراف این برج و عدم رسیدگی به نفوذ آب به داخل بنا، بخش‌های زیادی از آن را دچار نم‌زدگی، شوره و ریزش کرده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy