Wednesday, Mar 31, 2021

صفحه نخست » استراتژی روحانی برای جلوگیری از شروع اعتراضات مردمی

rouhani_033021.jpgروحانی: نگرانم که بایدن به مردم ایران بقبولاند که مسبب ادامۀ تحریم‌ها حکومت اسلامی است

ناصر اعتمادی - رادیو بین المللی فرانسه

امروز چهارشنبه یازدهم فروردین، حسن روحانی در نشست هیئت دولت ابراز نگرانی کرد که دولت بایدن با تغییر روش خود به مردم ایران بقبولاند که مسبب ادامۀ تحریم‌ها علیه کشور خود حکومت اسلامی ایران است. روحانی سپس گفته است که برای دفع این خطر حکومت اسلامی باید نشان بدهد که روزانه در پی مذاکره با آمریکا برای رفع تحریم‌ها است.

روحانی گفته است : "تا امروز مقصر صد در صد داستان تحریم آمریکا بود." اما با روی کار آمدن جو بایدن "دولت جدید آمریکا تغییر شیوه داده" به طوری که دائماً خواستار ازسرگیری گفتگو و بازگشت دو کشور به تعهدات برجام است.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

حسن روحانی در ادامه هشدار داده است : "اگر حواس مان جمع نباشد ممکن است اینها با تبلیغات و به تدریج به مردم ما بگویند که ما [یعنی آمریکایی‌ها] آماده مذاکره هستیم و این ایران است که امروز و فردا می‌کند." روحانی سپس تأکید کرده است که "نباید بگذاریم این بهانه دست مردم و افکار عمومی بیفتد."

روحانی در جای دیگری از سخنانش خطاب به جناح‌های حکومت اسلامی ایران گفت : "راه مقابله با این نگرانی فعال شدن ما است."

او سپس تأکید کرده که منظور وی از فعال شدن این است که جمهوری اسلامی "روزانه باید دنبال مذاکره [با آمریکا] و رفع تحریم" باشد. حسن روحانی سپس به رقبای خود در درون قدرت اطمینان داده که او در پی بهره برداری سیاسی از مذاکرات احتمالی با آمریکا نیست، چون عملا تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری خرداد ماه چیزی به عمر دولت او باقی نمانده است. روحانی گفت : "الان کسی ما را به عجله متهم نمی‌کند. اگر روز اول اسفند می‌رفتیم ممکن بود بگویند : چرا عجله؟ اما دیگر در فروردین عجله تمام شد و بعد از این دیگر گذر زمان بدون رفع تحریم‌ها فرصت سوزی است." او گفت : بر خلاف اظهارات جو بایدن که رفع تحریم‌ها را نیازمند دو تا سه ماه زمان دانسته، "بازگشت آمریکایی‌ها به تعهدات شان و رفع تحریم‌ها با یک فرمان و در یک ساعت قابل انجام است."

حسن روحانی در جای دیگر از صحبت هایش مهمترین وظیفۀ دولت خود را در ماه های پیش رو برگزاری "یک انتخابات پرشور" در کشور خواند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy