Tuesday, Apr 27, 2021

صفحه نخست » آمریکا فیلم رویارویی خصمانه یک شناور و سه قایق سپاه در خلیج فارس را منتشر کرد

navy_42521.jpgرادیو فردا - ارتش آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد که یک شناور و سه قایق تندروی سپاه پاسداران در خلیج فارس به رفتاری «ناایمن و غیرحرفه‌ای» در مواجهه با کشتی‌های آمریکایی دست زده‌اند.

بر اساس گزارش روزنامه وال‌استریت جورنال، شناور دریایی «شهید ناظری» وابسته به نیروی دریایی سپاه پاسداران اوایل ماه جاری میلادی به مدت سه ساعت بر سر راه کشتی گشت‌زنی «مانوموی» قرار گرفته، تا فاصله ۶۴ متری به این کشتی نزدیک شده و آن را وادار به توقف کرده است.

به گفته ربکا رباریک، سخنگوی ناوگان پنجم ارتش آمریکا، مستقر در خلیج فارس، این شناور سپاه پاسداران در یک مورد دیگر هم رفتار «ناامن» مشابهی با یک کشتی دیگر گشت‌زنی آمریکا داشته است.

بر اساس این گزارش، کشتی‌های آمریکایی برای جلوگیری از برخورد اقدام به انجام مانورهایی کرده، دست به تغییر مسیر زده و اخطارهای متعدد به شناور ایرانی داده‌اند.

شناور دریایی «شهید ناظری» سال ۹۵ تحویل نیروی دریایی سپاه شد.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

در سال‌های گذشته گزارش‌هایی درباره مواجهه «خطرناک» قایق‌های نیروی دریایی سپاه با کشتی‌های آمریکایی منتشر شده بود ولی نخستین بار است که یک شناور وابسته به سپاه وارد این نوع برخورد می‌شود.

آخرین مورد اقدام به مزاحمت توسط قایق‌های سپاه روز ۲۷ فروردین سال ۹۹ گزارش شد که بر اساس گزارش نیروی دریایی آمریکا، ۱۱ قایق سپاه پاسداران برای ناوهای این کشور در شمال خلیج فارس مزاحمت ایجاد کردند.

پس از آن ماجرا، نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که ورود هر کشتی‌ و شناور به شعاع صد متری ناوهای جنگی این کشور در این منطقه، تهدید تلقی می‌شود و علیه آن دست به اقدامات «دفاعی قانونی» زده خواهد شد.

پس از اعلام مزاحمت قایق‌های تندروی سپاه، دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهوری وقت آمریکا، اعلام کرد که دستور داده ‌است، اگر قایق‌های سپاه پاسداران برای کشتی‌های ایالات متحده ایجاد مزاحمت کردند، آنها را هدف قرار داده و منهدم کنند.

اقدام تازه نیروی دریایی سپاه هنوز با واکنشی از سوی مقام‌های دولت بایدن مواجه نشده، ولی وال‌ استریت جورنال نوشته است که مقام‌های آمریکایی هنوز اطمینان ندارند که این اتفاق ابتکار و تصمیم فرماندهان سپاه پاسداران است یا اینکه توسط تهران هدایت می‌شود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy