Wednesday, May 26, 2021

صفحه نخست » آتش‌گرفتن قطار درحال حرکت یزد- تهران

-ساعت ۹:۵۵ دقیقه صبح امروز پنجشنبه ۶ خردادماه ۱۴۰۰، قطار مسافربری یزد به مقصد تهران در سه کیلومتری ایستگاه راه‌آهن منطقه بادرود نطنز دچار آتش‌سوزی شده و مسافران تا رسیدن نیروهای کمک‌رسانی و آتش‌نشانی در بیابان سرگردان مانده‌اند.

-رضا عصاری معاون اجرایی «رجا» در واکنش به انتقادهای صورت گرفته از سرگردانی مسافران این قطار، از آنان عذرخواهی کرده و گفته که «ضمن پذیرایی ناهار، ۱۰۰درصد بهای بلیت قطار مذکور به نشانه عذرخواهی به کلیه مسافران عودت خواهد شد».

کیهان لندن - ویدئویی از آتش‌سوزی این قطار در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد، بخشی از قطار بر اثر آتش‌، دودزده است و مسافران از قطار پیاده شده‌ و با وسایل خود در بیابان منتظر کمک ایستاده‌اند.

دقایقی مانده به ۱۰ صبح امروز پنجشنبه ۶ خردادماه ۱۴۰۰، قطار مسافربری در حال حرکت یزد-تهران در بادرود نطنز اصفهان دچار آتش‌سوزی شد. ویدئویی از مسافران این قطار نشان می‌دهد که آنها در انتظار کمک‌رسانی در بیابان سرگردان مانده‌اند.

👈مطالب بیشتر در کیهان لندن

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، ساعت ۹:۵۵ دقیقه صبح امروز پنجشنبه ۶ خردادماه ۱۴۰۰، قطار مسافربری یزد به مقصد تهران در سه کیلومتری ایستگاه راه‌آهن منطقه بادرود نطنز دچار آتش‌سوزی شده و مسافران تا رسیدن نیروهای کمک‌رسانی و آتش‌نشانی در بیابان سرگردان مانده‌اند.

انتشار این ویدئو انتقادهایی را متوجه نحوه خدمات‌رسانی حمل‌ و نقل ریلی و هوایی کشور کرده که همواره با مخاطرات بسیاری مسافران را از جمله خروج از ریل و یا سقوط هواپیماهای داخلی مواجه می‌کند و عمدتا نیز پاسخگو به مسافران نیست و گذشته از عدم پرداخت جریمه، گاهی هزینه بلیت‌ را نیز به مسافران بر نمی‌گردانند.

منصور شیشه‌فروش رئیس مدیریت بحران استانداری اصفهان درباره‌ی این آتش‌سوزی گفته است: «حریق در موتورخانه قطار مسافربری یزد به تهران در محدوده دو کیلومتری بادرود شهرستان نطنز رخ داده است که حادثه جانی نداشته است.»

به گفته‌ی او، این آتش‌سوزی «خوشبختانه حوادث جرحی و جانی در بر نداشته است» و مسافران به محلی برای اسکان منتقل شدند تا با «برطرف شدن نقص فنی و حریق در موتورخانه، قطار به حرکت درآید.»

رضا عطاری معاون اجرایی شرکت حمل‌ونقل ریلی «رجا» حدود ساعت ۱۴ به وقت ایران، در این ارتباط گفته که «به دلیل نقص مکانیکی سالن ۳ موجب دودگرفتگی سالن انتها شد که با اقدام به‌موقع مأمورین مشکل برطرف گردید و مسافران با همین قطار به ایستگاه بادرود منتقل شدند.»

او از ارسال قطار «ذخیره» در ساعت ۱۱:۱۰ دقیقه از ایستگاه یزد به بادرود خبر داده بود تا مسافران را به تهران منتقل کنند.

رضا عصاری در واکنش به انتقادهای صورت گرفته از سرگردانی مسافران این قطار، از آنان عذرخواهی کرده و گفته که «ضمن پذیرایی ناهار، ۱۰۰درصد بهای بلیت قطار مذکور به نشانه عذرخواهی به کلیه مسافران عودت خواهد شد».

او گفته که مسافران برای دریافت هزینه بلیت خود تا یک ماه فرصت دارند که اقدام کنند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy