Tuesday, May 4, 2021

صفحه نخست » "روسیه نیروهایش را در دو پایگاه جدید در نزدیکی مرز ایران مستقر کرد"

armenia_050321.jpgرادیو بین المللی فرانسه - رسانه‌های روسیه به نقل از نیکول پاشینیان، سرپرست مقام نخست وزیری ارمنستان از استقرار ارتش روسیه در دو پایگاه جدید در جنوب ارمنستان و در نزدیکی مرز آذربایجان خبر دادند و هدف آن را «تضمین امنیت بیشتر» اعلام کردند.

روسیه که متحد ارمنستان به شمار می‌رود، هم‌اکنون یک پایگاه نظامی در شمال غربی ارمنستان دارد. در این پایگاه دو هزار نیروی نظامی روس پس از جنگ اخیر قره باغ مستقر شدند.

پاشینیان گفت که نیروهای ارتش روسیه در دو پایگاه نظامی مرزی در منطقه سیونیک مستقر شده‌اند که این اقدام نه فقط برای حفظ بیشتر امنیت منطقه سیونیک بلکه برای تمام ارمنستان خواهد بود.

سیونیک از شرق با آذربایجان، از غرب با جمهوری نخجوان و در جنوب با ایران همسایه است.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

پاشینیان در ماه گذشته میلادی از مقام نخست وزیری ارمنستان استعفا داد و قرار است انتخابات پارلمانی این کشور در روز بیستم ژوئن برگزار شود.

انتقاد از پاچینیان پس از شکست ارمنستان در جنگ شش هفته‌ای اخیر قره‌باغ افزایش یافته است. پیشتر نیز مخالفان پاچینیان با برگزاری اعتصاب سراسری و نامحدود خواستار برکناری او و تشکیل دولت جدید شدند.

بیش از ۳ هزار سرباز ارمنی در جنگ اخیر قره‌باغ کشته شدند و ارمنستان در جریان این درگیری‌ها سرزمین‌هایی را در این منطقه به آذربایجان واگذار کرد.

دور جدید درگیری‌ها در منطقه قره‌باغ از روز ۲۷ سپتامبر (۶ مهر ) آغاز شد و پس از ۴۴ روز نبرد، توافق آتش بس با میانجیگری مسکو به امضا رسید.

علاوه بر چهار منطقه‌ای که جمهوری آذربایجان در جنگ بازپس گرفت، کنترل سه منطقه کَلبَجَر (کارواجار)، آغدام (آکنا) و لاچین (بردزور) که از زمان پایان جنگ در سال ۱۹۹۴ میلادی تحت تسلط ارمنستان بود، طبق توافق آتش‌بس، بار دیگر به جمهوری آذربایجان واگذار شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy