Tuesday, May 4, 2021

صفحه نخست » واکنش‌ها به پخش «مست عشق» با بازی شهاب حسینی به شکل سریال در شبکه ماهواره‌ای فارسی‌زبان

shahabH_050421.jpgایران وایر - تهیه‌کننده ترک فیلم «مست عشق» از امضای قرارداد با یک شبکه ماهواره‌ای فارسی‌زبان برای پخش این فیلم در قالب سریال خبر داد. «حسن فتحی» کارگردان و نویسنده این فیلم نیز با انتشار بیانیه به این موضوع واکنش نشان داده است.

براساس اطلاعاتی که در شبکه‌های اجتماعی طی روزهای گذشته منتشر شده، فیلم «مست عشق» که محصول مشترک دو کشور ایران و ترکیه است، به دلیل آنچه اختلاف میان طرفین سازنده عنوان شد، به شکل سریال منتشر خواهد شد.

این پروژه مدتی است که به دلیل مشکلات مالی و همه‌گیری ویروس کرونا، با بروز اختلاف میان تهیه‌کنندگان ایرانی و ترکیه‌ای متوقف شده و هنوز فیلم‌برداری چند صحنه از این فیلم انجام نشده است.

serial.jpgگفته شده تهیه‌کننده ترک بدون جلب رضایت طرف ایرانی و شخص کارگردان، در حال تدوین این فیلم در قالب سریال است و قرارداد پخش با یک شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان نیز امضا شده است.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

حسن فتحی، نویسنده و کارگردان این فیلم نیز با انتشار بیانیه‌ای، به «مهران برومند»، تهیه‌کنندگان ایرانی اثر به دلیل بی‌توجهی و کم‌کاری و از تهیه‌کننده ترک به دلیل رفتار سوداگرانه، غیراخلاقی و غیرقانونی به شدت انتقاد کرد.

آقای فتحی گفته است برای حفظ کیفیت هنری این فیلم، تدوین آن بدون نظر کارگردان غیرقانونی است و کسی چنین حقی ندارد.

در پاسخ به این اظهارات، تهیه‌کننده ترکیه‌ای فیلم نیز متنی را خطاب به فتحی منتشر کرد و در آن ضمن طرح این ادعا که اسناد مالی، مطالبی خلاف آنچه را فتحی می‌گوید، نشان می‌دهند؛ از شیوه کاری این فیلم‌ساز، طولانی شدن کار به دلیل نداشتن استوری‌برد و جابه‌جایی مداوم لوکیشن که باعث شد برخی روزها حدود ۳۰۰ نفر بازیگر سر صحنه استراحت کنند، انتقاد کرد.

حسن فتحی نیز اعلام کرده است از طریق مراجع قضایی ایران و ترکیه در حال پیگیری ماجرا هستند و به شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان نیز هشدار داد تا از پخش چنین سریالی خودداری کنند.

او به نقل از مهران برومند، تهیه‌کننده ایرانی مست عشق، مدعی شد طرف ترک تنها ۳۰ درصد سرمایه‌گذاری فیلم را تامین کرده است؛ اما تاکنون مستندات در این‌باره منتشر نشده است.

«مست عشق» با بازی شهاب حسینی در نقش شمس تبریزی و پارسا پیروزفر در نقش مولانا، و چند بازیگر معروف ترک از جمله، «هاندا ارچل»، «سلما آرگج» و «بوراک تورکاپاران»، به دوره‌ای از زندگی مولانا و شمس تبریزی در قرن هفتم هجری در قونیه می‌پردازد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy