Monday, May 10, 2021

صفحه نخست » اعتراض کارکنان صنعت نفت و گاز ایران

naft.jpg کیهان لندن - جمعی از کارکنان صنعت نفت در اعتراض به نحوه اجرای دستمزد عمومی سال ۱۴۰۰ صبح امروز مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند و خواهان افزایش دستمزدها شدند. همزمان با این تجمع، کارکنان وزارت نفت در اهواز و همچنین پروژه‌ها و سکوهای نفت و گاز به این تجمع پیوستند.

صدها نفر از کارکنان رسمی وزارت نفت که در بخش‌های مختلف صنعت نفت و گاز و پتروشیمی کشور مشغول به فعالیت هستند صبح امروز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

تجمع‌کنندگان پلاکاردهایی اعتراضی در دست داشتند و از مسئولان خواستند مطالبات آنها را در کوتاه‌ترین زمان ممکن عملی کنند.

مطالب بیشتر در کیهان لندن

تجمع در مقابل مجلس شورای اسلامی طی فراخوانی که در روزهای گذشته در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد شکل گرفت. این فراخوان با عنوان «گردهمایی خانواده رسمی صنعت نفت» و در اعتراض به نحوه افزایش دستمزد سال ۱۴۰۰ در تمامی بخش‌های صنایع نفت و گاز و پتروشیمی در تمام نقاط کشور منتشر شده بود.

همچنین کارمندان وزارت نفت در حال جمع‌آوری امضا جهت طوماری برای اعتراض به عدم افزایش حقوق هستند که قرار است به مجلس شورای اسلامی تحویل داده شود.

همزمان با این تجمع در تهران، جمعی از کارکنان رسمی نفت در مقابل شرکت ملی نفت در اهواز تجمع کردند.

فعالان صنفی گزارش داده‌اند که برخی از کارگران بخاطر شیفت‌کاری یا دوری مسافت نتوانسته بودند در تجمع مقابل مجلس شرکت کنند. با اینهمه تصاویر منتشر شده از سوی فعالان کارگری نشان می‌دهد بسیاری از کارکنان وزارت نفت در پروژه‌های نفتی و سکوهای نفت و گاز و پتروشیمی‌ها نیز از این تجمع حمایت کردند.

خبرگزاری ایلنا نیز در گزارشی کوتاه از این تجمع نوشته که معترضان با اشاره به ماهیت صنفی و مسالمت‌آمیز اعتراض خود، خواهان برداشته شدن محدودیت‌های حقوقی، تعدیل مدارک کارکنان، رفع مشکل انتقالی کارکنان شرکت‌های واگذار شده، اجرای صحیح و کامل ماده ۱۱۲، تقویت سازمان بهداشت و درمان نفت، اصلاح اساسنامه صندوق بازنشستگی نفت، ابلاغ و دستور پرداخت هرچه سریعتر وام‌های مسکن، ودیعه و...، اصلاح قانون مالیات بر درآمد کارکنان نفت، اعمال شایستگی کارکنان بر اساس عدالت و پرداخت در ماه‌های آغازین، ارتقا مزایای ریالی گرید ۵ درصد به ۱۰ درصد، اجرای کامل مطالبات ایثارگران و عدم بکارگیری افراد مناسب در سمت‌های مدیریتی و اجرای بندهای معیشتی ماده ۱۰ قانون وظایف و اختیارات نفت.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy