Tuesday, May 11, 2021

صفحه نخست » به بهانه فاجعه افغانستان؛ آیا دخالت خارجی در امور داخلی کشورها باز هم بد است؟!؛ ف. م. سخن

BA9975A1-91EC-4CE8-B11F-AD91E0D1223C.jpegکسانی که معتقدند دخالت خارجی در امور داخلی کشورها کار بدی ست و هر ملتی باید خودش، به تدریج راه دمکراسی و انسانیت را طی کند (!)، دقیقا شبیه به کسانی هستند که در همسایگی شان، پدر خوانده ای بی رحم، دست به آزار و کشتار خانواده اش می زند، و اینان معتقدند دیگران نباید به کار این خانواده کار داشته باشند چرا که امور داخلی شان به خودشان مربوط است!

این ها کسانی هستند که در خانه ی خودشان احتمالا چنین فجایعی را باعث شده اند و این تئوری احمقانه را برای فرار خودشان از دستی قوی که آن ها را بر سر جای شان بنشاند و متوجه شوند که کار جهان بی حساب و کتاب نیست و هر عملی عوارض و عواقبی در پی دارد عَلَم می کنند.

یک گروه اسلامی، که بعد از خروج نیروهای خارجی از افغانستان، اداره ی بخشی از سرزمین افغانستان را بر عهده خواهد گرفت، در نزدیکی مدرسه ای سه بمب منفجر می کند و دستکم ۳۰ دختر بچه را به قتل می رساند.

89CFE7DE-7B34-4246-ADE8-23D0F4840BC9.jpeg

جناب جو بایدن، رییس جمهور مماشات گر امریکا اخیرا فرموده است پس از خروج کامل نیروهای کشورش از افغانستان، آمریکا همچنان به حمایت خود از افغانستان ادامه خواهد داد اما این حمایت دیپلماتیک و بشردوستانه خواهد بود و نه "نظامی". او گفته است که کشورش نمی‌تواند حضور نظامی خود در افغانستان را به امید ایجاد شرایط "ایده‌آل" ادامه دهد.

در کشوری که مشتی حیوان ددمنش با انواع و اقسام قیافه ها و نام های اسلامی، قدرت را در دست دارند، جناب امریکا مردم این کشور را به حال خود رها می کند تا «سرنوشت خودشان را خودشان تعیین کنند».

باری. سرنوشت مردم ضعیف و بی دفاع در مقابل حیوانات خونخوار طالبان و داعش و جمهوری اسلامی معلوم است که چه خواهد بود.

آیا مخالفان دخالت خارجی در امور کشورها، همچنان بر تئوری احمقانه ی خود پای خواهند فشرد؟



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy