Tuesday, May 11, 2021

صفحه نخست » کانال ۱۲ اسرائیل: کمک ۳۰ میلیون دلاری جمهوری اسلامی به حماس برای شناسایی مراکز ساخت موشک و بمب اتمی اسرائیل

hamas_051121.jpgایران اینترنشنال - رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند جمهوری اسلامی ایران موافقت کرده است در ازای افزایش کمک مالی به گروه شبه‌نظامی فلسطینی حماس به ۳۰ میلیون دلار، از این گروه اطلاعاتی درباره توانایی موشکی اسرائیل از جمله محل انبارهای موشکی این کشور دریافت کند.

کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل روز دوشنبه به نقل از یک منبع آگاه، اعلام کرد این توافق در دیدار اخیر بین ۹ مقام‌ ارشد حماس و خامنه‌ای در تهران صورت گرفت.

در این دیدار، که دو هفته پیش برگزار شد، صالح العاروری ، معاون رییس دفتر سیاسی حماس، حضور داشت.

جمهوری اسلامی ایران از حامیان مالی گروه حماس به شمار می‌رود و کمک ماهانه ۳۰ میلیون دلاری ایران به حماس بی‌سابقه است.

به گزارش سایت خبری «وای‌نت» در اوت ۲۰۱۸، بنا بر اعلام منابع فلسطینی، کمک‌های ایران به حماس در آن زمان سالانه ۷۰ میلیون دلار، معادل کمتر از ۶ میلیون در ماه بود.

منابع خبری رادیو پیام اسرائیل می گویند که بی تردید، کمک های مالی و تسلیحاتی رژیم ایران به سازمان های ترور و به ویژه حماس و جهاد اسلامی، یکی از عوامل آشوب های هفته های اخیر علیه اسرائیل است. این منبع همچنین بر این باور هستند که جهاد اسلامی، در مقایسه با حماس، از موشک های پیشرفته تری برخوردار است که برد بیشتری از موشک های حماس دارد و دقیق تر به هدف اصابت می کند.

اکنون یک شبکه تلویزیونی در اسرائیل می گوید که رژیم ایران از حماس و جهاد خواسته است هدف هایی را در داخل اسرائیل شناسایی و معرفی کنند که رژیم ایران بتواند در صورت بروز درگیری جنگی، آن ها را به موشک ببندد.

شبکه دوازده خبری اسرائیل گفت که رژیم ایران به حماس و جهاد قول داده که اگر اطلاعات نظامی مورد نیاز سپاه پاسداران علیه اسرائیل را در اختیار رژیم قرار دهند، ایران بر میزان کمک های مالی و تسلیحاتی خود به آن ها به طور چشمگیری خواهد افزود.

اگر این خبر موثق باشد، رژیم در حالی وعدۀ افزایش کمک مالی را می دهد که وضع معیشتی ملت ایران روز به روز بدتر می شود.

حکومت ایران در همه دهه های اخیر کوشیده اند اطلاعات حساسی را درباره اسرائیل به دست آورد و در این تلاش چندین جاسوس را مامور ساخته بود که به دام افتادند و در زندان به سر می برند.

یکی از این جاسوسان عرب فلسطینی ساکن کرانه باختری بود که در کرانه باختری می زیست. فدر دیگر وزیر انرژی سابق اسرائیل بود که پیش از آن نیز جرایمی مرتکب شده بود. همچنین یک عرب اسرائیلی و یک یهودی ایرانی زاده نیز به اتهام برقراری ارتباط با رژیم ایران، شناسایی شدند و در زندان به سر می برند.

بنا به این گزارش، اکنون رژیم ایران به حماس و جهاد اسلامی روی آورده که برایش جاسوسی کنند.

تلویزیون شبکه ۱۲ اسرائیل در خبر خود گفت که رژیم ایران به حماس وعده داده بود که اگر بتواند درباره قدرت موشکی اسرائیل و محل نگاهداری آن ها اطلاعات دقیقی به دست آورد، سی میلیون دلار پاداش خواهد گرفت.

رژیم ایران، گروه حزب الله لبنان را نیز وسیله ای برای گردآوری اطلاعات نظامی علیه اسرائیل قرار داده است.

منابع خبری خارجی ادعا می کنند که اسرائیل دارای بیش از دویست بمب هسته ای می باشد که در انبارهای فوق محرمانه نگاهداری می شود و همچنین اسرائیل دارای موشک هایی به نام |یریخو" یا |جریکو" می باشد که به فراتر از خاک ایران نیز می رسد. اسرائیل همچنین دارای یک نوع زیردریایی ساخت آلمان به نام "دولفین" می باشد که قادر به شلیک موشک مجهز به بمب هسته ای تلقی شده است.

در گزارش کانال دوازده اسرائیل ادعا شده که وعده های رژیم ایران به حماس در دیداری بوده که دو هفته پیش در دار خامنه ای در تهران با سران حماس انجام شده و علاوه بر اسماعیل هنیه سرکرده کنونی حماس، صالح العروری نماینده حماس در تهران نیز در آن شرکت داشته است.

سامانه خبری "وای نت" در اسرائیل ارزیابی کرده که در گذشته رژیم ایران سالیانه هفتاد میلیون دلار کمک مالی در اختیار حماس می گذاشته است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy