Sunday, May 16, 2021

صفحه نخست » بمباران منزل رئیس حماس

DDBF010E-1D4F-4ECB-8DC6-2063144CBFAD.jpegالعربیه فارسی

اسرائیل در حملات گسترده روز یکشنبه، ساختمانهای مسکونی در خان یونس و تل الهوی را هدف قرار داد که منجر به تخریب کامل یک خانه در جبالیا، در شمال نوار غزه نیز شد.


همزمان با حمله موشکی گروه‌های فلسطینی به شهرک‌های اسرائیلی هم‌مرز با نوار غزه، مقامات اسرائیلی وضعیت اضطراری را تا فردا دوشنبه تمدید کردند.


رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که حملات اسرائیل مقر دو وزارت کار و توسعه اجتماعی در غزه را تخریب کرد. وزارت بهداشت فلسطین هم اعلام کرد که در نتیجه بمباران اسرائیل از آغاز عملیات اسرائیل، 174 نفر از جمله 47 کودک و 29 زن در نوار غزه کشته شده‌اند.
در میان این تعداد قربانیان، 17 فلسطینی در حملات روز یکشنبه اسرائیل به نوار غزه کشته و 1200 تن دیگر زخمی شدند که انتظار می‌رود تعداد آنها افزایش یابد.

بمباران خانه رئیس حماس
ارتش اسرائیل همچنین از هدف قرار دادن خانه یحیی السنوار، رئیس سازمان «حماس» در منطقه خان یونس، جنوب نوار غزه، خبر داد اما هیچ خبری از خسارت جانی ناشی از این حمله گزارش نشده است.


در بیانیه ارتش اسرائیل آمده است: «خانه یحیی السنوار، رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه، و برادرش محمد السنوار، رئیس تدارکات و خدمات نیروی انسانی این سازمان، بمباران شدند، زیرا آنها از جمله اهداف زیرساخت‌های نظامی برای سازمان تروریستی حماس هستند.»


نیروی هوایی اسرائیل همچنین از هدف قرار دادن منازل و دفاتر سه رهبر حماس در غزه به علاوه شبکه تونل‌های حماس در غزه با 100 موشک هدایت شده خبر داد. مطابق این بیانیه 40 سکوی پرتاب موشک علیه اسرائیل و ده‌ها کارگاه و انبار سلاح حماس هم بمباران شد.
حملات راکتی و گنبد آهنین


مقامات اسرائیلی می‌گویند حدود 2900 موشک و راکت از ابتدای عملیات نظامی از نوار غزه پرتاب شده‌اند و سیستم گنبد آهنین تقریباً 1150 مورد را رهگیری کرد.


خبرنگار «العربیه»، گزارش داد که صبح روز یکشنبه، پس از سومین حمله راکتی از غزه به سوی شهرهای مرکزی اسرائیل، صدای انفجارهای متعددی در تل‌آویو شنیده شد.


این در حالی است که ارتش اسرائیل اعلام کرد که طی 12 ساعت گذشته 120 موشک از نوار غزه به سمت اسرائیل شلیک شده است.


به گزارش خبرنگار «العربیه»، یك خانه در ريشون لتصيون، جنوب تل‌آویو مورد اصابت مستقیم راکت قرار گرفت.


گفتنی است حملات راکتی و موشکی از غزه منجر به 9 کشته در اسرائیل از جمله یک کودک و یک سرباز و زخمی‌شدن بیش از 560 تن دیگر شد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در سخنرانی خود با تاکید بر ادامه عملیات اسرائیل در غزه با تمام توان تا رسیدن به اهداف خود، گفت کشورش روزهای سختی را پشت سر می‌گذارد.

نتانیاهو متعهد شد که به حملات موشکی حماس پاسخ دهد و افزود اسرائیل برای جلوگیری از هدف قرار دادن غیرنظامیان در غزه همه تلاش خود را می‌کند و حماس را به استفاده از شهروندان به عنوان سپر انسانی متهم کرد.


ماموریت فرستاده آمریکا
انتظار می‌رود هادی عمرو، مسئول امور اسرائیل و فلسطین در وزارت امور خارجه ایالات متحده، دیدارهای خود را با رهبران اسرائیلی در قدس از روز یکشنبه آغاز کند. او سپس قرار است برای دیدار با مقامات فلسطینی به کرانه باختری رود.


این دیدارها به عنوان بخشی از تلاش‌های ایالات متحده برای ایجاد آرامش و شرایط برای آتش‌بس بین طرف‌های اسرائیلی و فلسطینی است.


قابل توجه است که هادی عمرو، دستیار وزیر خارجه ایالات متحده در امور فلسطین و اسرائیل، یک دیپلمات آمریکایی - لبنانی است که پرونده مذاکرات فلسطین و اسرائیل را در زمان دولت باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا، اداره می‌کرد.


واشینگتن اکنون او را به مأموریتی متمرکز بر رفع تنش‌ها میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها، دستیابی به توافق آتش‌بس، به‌ویژه در دو طرف مرز غزه و اسرائیل به خاورمیانه فرستاد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy