Tuesday, May 18, 2021

صفحه نخست » سخنان تازه احمدی‌نژاد درباره احتمال ردصلاحیتش

ahmadinejad.jpg• رئیس‌جمهور پیشین ایران گفت که تصمیم‌گیران جمهوری اسلامی روحیه و منش طاغوتی دارند

ایندیپندنت فارسی - محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور پیشین ایران بار دیگر تاکید کرد که در صورت ردصلاحیت در انتخابات ریاست‌جمهوری، در رای‌گیری شرکت نخواهد کرد.

احمدی‌نژاد روز چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ ثبت‌نام کرد.

او در دیداری که روز گذشته با گروهی از هوادارانش در تهران داشت به تندی از عملکرد مقام‌های جمهوری اسلامی انتقاد کرد و گفت که آن‌ها روحیه و منش «طاغوتی» دارند: «رای دادن حق هر انسانی است. حق (اختصاصی) شماها که نیست که همیشه به شما رای بدهیم. این طاغوت است.»

رئیس‌جمهور پیشین ایران گفت که در انتخابات ۱۳۹۲ و ۱۳۹۶ جریان او را ردصلاحیت کرده‌اند و اگر این رویه تکرار شود به هیچ وجه در انتهابات شرکت نخواهد کرد: «دوبار ما را ردصلاحیت کردید یک بار در سال ۱۳۹۲ و یک بار در سال ۱۳۹۶. این بار هم این رویه را تکرار کنید در انتخابات شرکت نخواهم کرد. انتخابات را هم تایید نمی‌کنم.»

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

در انتخابات سال ۱۳۹۲ با اینکه محمود احمدی‌نژاد خود طبق قانون نمی‌توانست کاندیدا شود از دو چهره حمایت کرد، اسفندیار رحیم مشایی و حمید بقایی. شورای نگهبان صلاحیت این دو نفر را رد کرد و جریان احمدی‌نژاد در آن انتخابات کاندیدایی نداشت.

احمدی‌نژاد در روز ثبت‌نام انتخابات ۱۴۰۰ نیز در وزارت کشور از قصد خود برای عدم شرکت در انتخابات در صورت ردصلاحیت گفته بود.

او گفت پس از آنکه نظرش را در وزارت کشور اعلام کرده، تحت فشار قرار گرفته است.

احمدی‌نژاد شرکت در انتخابات و دادن رای سفید به نشانه اعتراض به ردصلاحیتش را هم رد کرد و گفت اگر این اتفاق رخ دهد اصلا در انتخابات شرکت نخواهد کرد.

براساس آخرین نظرسنجی‌های رسمی، نرخ احتمالی مشارکت در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ کمتر از ۳۰ درصد برآورد شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy