Tuesday, May 18, 2021

صفحه نخست » منع فعالیت سه سازمان مرتبط با حزب‌الله لبنان در آلمان

hizbollah.jpg ایندیپندنت فارسی - پلیس آلمان در همین رابطه در صبح روز چهارشنبه به آدرس‌هایی در هفت استان این کشور، از جمله هامبورگ، هسه، و راینلند پالاتینت حمله کرد

وزارت کشور آلمان سه سازمان متهم به جمع‌آوری پول برای حزب‌الله لبنان را غیرقانونی اعلام کرد.

ممنوعیت این سه نهاد، عبارت از «خانواده آلمانی-لبنانی» (German Lebanese Familyand)، «مردم برای صلح» (People for Peace) و «ارائه صلح» (Give Peace) که روز چهارشنبه، ۱۹ مه اجرایی شد، پیشتر در نیمه ماه آوریل اعلام شده بود.

به گزارش شبکه خبری دویچه‌وله، پلیس ألمان در همین رابطه در صبح روز چهارشنبه به آدرس‌هایی در هفت استان این کشور، از جمله هامبورگ، هسه، و راینلند پالاتینت حمله کرد.

سخنگوی وزیر کشور آلمان گفت: ‌ «حامیان تروریسم فارغ از این که طرفدارانشان به چه شکلی ظاهر می‌شوند، در آلمان در امن و امان نیستند و در کشور ما جایی ندارند.»

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

گروه شبه‌نظامی و شیعه حزب‌الله لبنان، از جمله گروه‌های شبه‌نظامی تحت حمایت جمهوری اسلامی ایران است. در جریان درگیری‌های فعلی در خاورمیانه، اسرائیل هفته گذشته یک عضو حزب‌الله را که در تظاهرات حمایت از فلسطینی‌ها در مرز میان اسرائیل و لبنان شرکت داشت، به ضرب گلوله کشتند.

مقام‌های آلمانی می‌گویند که سه سازمان فوق برای «خانواده‌های شهدا» در لبنان، از جمله خانواده‌های کسانی که در حملات حزب‌الله کشته شدند، پول جمع‌آوری می‌کردند.

آنها متهم هستند به این که عملیاتشان را در آلمان تحت پوشش مذهبی یا انسان‌دوستانه پیش می‌بردند.

سخنگوی وزارت کشور آلمان در ارتباط با ناآرامی‌های فعلی در خاورمیانه گفت که هدف سه نهاد ممنوع‌شده، پیشبرد جنگ حزب‌الله در اسرائیل بوده است.

او گفت دانستن این که از خانواده‌های «شهدا» حمایت مالی می‌شود، جوانان را ترغیب می‌کند که سلاح به دست بگیرند.

آلمان سال گذشته حزب‌الله لبنان را سازمانی تروریستی اعلام و فعالیت‌های آن را در خاک آلمان ممنوع اعلام کرد.

با این حال سازمان اطلاعات و امنیت آلمان تخمین زده که حدود ۱۰۵۰ عضو و حامی حزب‌الله در آن کشور فعال هستند و ظن آن وجود دارد که به جمع‌آوری غیررسمی پول برای فعالیت‌ها در لبنان مشغول باشند.

پیشتر در نیمه اردیبهشت آلمان سازمان اسلامگرای انصار و هفت گروه اسلامگرای مرتبط با آن را ممنوع اعلام کرد و پلیس در عملیات یورش به افراد و گروه‌های مرتبط با انصار در ۱۰ استان این کشور ۱۸ هزار دلار پول نقد را ضبط کرد.

برلین می‌گوید که گروه اسلامگری انصار، مستقر در شهر دوسلدورف، را به ظن ارتباط و تامین بودجه گروه‌های تروریستی خارجی ممنوع اعلام کرده است.

این گروه به ارسال پول برای گروه‌هایی چون جبهه النصره در سوریه، سازمان فلسطینی حماس و الشباب در سومالی متهم است. اتحادیه اروپا سازمان فلسطینی حماس را در فهرست گروه‌های تر‌وریستی طبقه‌بندی کرده است. حماس نیز از جمله گروه‌های شبه‌نظامی تحت حمایت جمهوری اسلامی ایران است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy