وی با اشاره به اینکه مسیر ما در این مدت درست بوده است، خاطرنشان کرد: البته ممکن است کسی بگوید که این مسیر درست که به اهدافتان رسیدید به‌خاطر صبر مردم بوده که این حرف کاملا درست است و ما به‌خاطر مقاومت مردم به اینجا رسیدیم، دولت که چیزی نیست و تنها نماینده مردم است. آنهایی هم که به دولت توهین می‌کنند در واقع به ملت توهین می‌کنند؛ چراکه ما هیچ چیزی جز رای و اعتماد مردم نداریم.

دفاع از دور زدن تحریم‌ها

رئیس‌جمهوری در ادامه سخنانش گفت: ما هم در این سه سال و نیم تحریم را دور زدیم و حتی بیشتر هم دور زدیم البته کار خوبی انجام دادیم، هر کسی تحریم را دور زده، باید دست او را بوسید. دور زدن تحریم یعنی مخالفت کردن با ظلم یعنی مبارزه کردن با جلاد و ظالم که کار بسیار خوبی است. در این مدت طولانی هیچ فسادی نبود با آنکه پیچیده‌تر و سخت‌تر هم بود. رئیس دولت دوازدهم با اشاره به قولی که به مردم داده است، گفت: به مردم قول دادم و از چند ماه پیش گفتم که دولت برای رفع تحریم و شکستن کمر کرونا تمام توان خود را به کار می‌گیرد و کار می‌کند که تا امروز موفق بوده‌ایم.

روحانی تصریح کرد: اگر کسی منافع ملی را کنار گذاشته و به‌دنبال منافع حزبی و جناحی و قبیله‌ای برود، بی‌تردید خیانت کرده است و برای دولت زندگی مردم و منافع ملی اصل اساسی است.

وی با بیان اینکه هدف دولت این بوده که دشمن را وادار به پذیرش اشتباه خود کند، گفت: امروز ما این کار را کرده‌ایم و دولت جدید آمریکا بارها اعلام کرده که فشار حداکثری علیه ملت و دولت ایران اشتباه بوده است و شکست را قبول کرده و اصرار داشت که پای میز مذاکره بیاید. بنابراین مسیر ما درست بوده است.