Wednesday, May 26, 2021

صفحه نخست » تاجزاده در گفتگو با لیبراسیون هدف خود را احیای جمهوری اسلامی اولیه تعریف کرد

tajzadeh.jpg رادیو بین‌المللی فرانسه - ناصر اعتمادی - روزنامۀ لیبراسیون، در شمارۀ امروز خود، مطلب کوتاهی را به مصطفی تاجزاده نامزد اصلاح طلب ردصلاحیت شده اختصاص داده که در آن نامبرده برنامۀ پیشنهادی خود را احیای ارزش‌های اولیه جمهوری اسلامی ایران دانسته و گفته است که او "هدفی جز بازگشت به جمهوری اسلامی اولیه ندارد و پیشنهادهای انتخاباتی او نه علیه اسلام است نه علیه انقلاب اسلامی و نه علیه جمهوری اسلامی. "

با این حال، مقاله‌نویس لیبراسیون که با تاجزاده در تهران ملاقات کرده نوشته است که پیشنهادهای نامزد رد صلاحیت شده مربوط به موضوعاتی است که حکم تابو را در جمهوری اسلامی ایران دارند از جمله: عملکرد رهبر و جایگاه سپاه پاسداران در قدرت.

مطالب بیشتر در سایت رادیو بین‌المللی فرانسه

لیبراسیون یادآوری کرده است که مصطفی تاجزاده در برنامۀ انتخاباتی خود خواستار محدودیت زمانی دورۀ رهبری و تعریف وظایف و نقش آن، بازگشت سپاه پاسداران به پادگان‌ها، خروج آنها از اقتصاد، سیاست و رسانه‌ها، استقلال قوۀ قضائیه، آزادی بیان و مطبوعات و برگزاری انتخابات آزاد شده است. به نوشتۀ لیبراسیون، تاجزاده همچنین با حجاب اجباری و سیاست خارجی پرهزینۀ جمهوری اسلامی، ضدیت آن با آمریکا و طرفداری‌اش از روسیه مخالفت کرده و گفته است که با این حال "از مسیر گفتگو و آشتی" با حکومت خارج نخواهد شد.

مصطفی تاجزاده در گفتگو با خبرنگار لیبراسیون نسبت به وضعیت نظام سیاسی در ایران ابراز نگرانی کرده است. او یادآوری کرده است که در آخرین انتخابات مجلس شورای اسلامی تنها حدود بیست درصد رأی‌دهندگان تهران پای صندوق‌های رأی‌گیری حاضر شدند و این به گفتۀ مصطفی تاجزاده یک شکست برای روحانیت در قدرت است. مصطفی تاجزاد از حکومت اسلامی به عنوان حکومت اقلیت یاد کرده است.

در این حال، محمدعلی ابطحی، رئیس دفتر پیشین محمد خاتمی در دورۀ ریاست جمهوری او به خبرنگار لیبراسیون گفته است که اشتباه اصلاح طلبان حمایت از حسن روحانی بوده که به گمان ابطحی بزرگترین ضربه را به اصلاح‌طلبان زد، زیرا، به گفتۀ ابطحی جوانانی که دورۀ اصلاح طلبان در قدرت را نشناخته‌اند گمان کردند که اصلاحات یعنی حسن روحانی.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy