Thursday, May 27, 2021

صفحه نخست » خطر سقوط پایخت افغانستان به دست شورشیان طالبان

afghan_052721.jpgرادیو بین المللی فرانسه - روزنامه بریتانیایی سان امروز پنجشنبه ۲۷ می/ششم خرداد با انتشار گزارشی نوشته است که ایالات متحده آمریکا برای جلوگیری از سقوط پایخت افغانستان به دست شورشیان طالبان، در کابل نیرو مستقر می‌کند.

همزمان با تشدید جنگ میان نیروهای ارتش افغانستان و شورشیان طالبان، روزنامه بریتانیایی سان امروز پنجشنبه ۲۷ می/ششم خرداد در گزارشی نوشته است که آمریکا نیروهای بیشتری را در کابل مستقر می‌کند. هدف از استقرار این نیروها در پایتخت افغانستان، جلوگیری از سقوط کابل به دست طالبان عنوان شده است.

بر اساس گزارش روزنامه سان، آمریکا یک واحد نظام ترکیه را برای تامین امنیت فرودگاه کابل در پایتخت مستقر خواهد کرد. علاوه بر این ایالات متحده در نظر دارد ۶۰۰ تفنگدار نیروی دریایی خود را نیز برای تامین امنیت سفارت آمریکا در کابل مستقر کند.

روزنامه سان به نقل از یک منبع که نامش را فاش نکرده، نوشته است: «فرودگاه کابل یکی از نقاط مهم افغانستان به شمار می‌رود». این روزنامه تامین امنیت فرودگاه کابل را برای خروج امن نیروهای خارجی حائز اهمیت عنوان کرده است.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

بنا بر گزارش امروز روزنامه سان، اگر امنیت فرودگاه کابل تامین نگردد، احتمال دارد شورشیان طالبان بار دیگر پاتخت را به تصرف خود درآورند.

در همین حال، بن والاس وزیر دفاع بریتانیا خطاب به پارلمان این کشور گفته است: «من همه گزینه‌ها را برای ادامه حمایت از نیروهای افغانستان چه از داخل و چه از بیرون آن کشور، بررسی خواهم کرد».

این خبر در حالی عنوان می‌شود که پیش از این نیز ژنرال نیک کارتر، رئیس ستاد ارتش بریتانیا گفته بود «در صورت خروج ۹ هزار نیروی ائتلاف بین‌المللی از افغانستان، احتمال دارد این کشور پس از گذراندن دو دهه جنگ با دیگر با خطر جنگ داخلی روبرو شود».

پس از اعلام تاریخ خروج نیروهای نظامی آمریکا و ناتو و تشدید جنگ در افغانستان، نگرانی‌ها در مورد سقوط این کشور به دست شورشیان طالبان افزایش یافته است. روند خروج این نیروها در اول مه آغاز شد و بنا بر اعلامیه کاخ سفید، تا ۱۱ سپتامیر ۲۰۲۱ ادامه خواهد داشت.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy