Friday, May 28, 2021

صفحه نخست » حسن نصراللله، رهبر حزب الله "کرونا گرفته است"

Nasrallah.jpg بی‌بی‌سی فارسی - به گزارش چند رسانه اسرائیلی ارتش این کشور بر این باور است که حسن نصرالله، رهبر گروه حزب‌الله لبنان، احتمالا دچار ویروس کرونا شده باشد.

براساس این گزارش‌ها، حسن نصرالله روز ۲۵ مه در یک سخنرانی تلویزیونی ظاهر شد اما به نظر می‌رسید دچار مشکلی تنفسی است و مدام سرفه می‌کرد.

پس از انتشار این گزارش‌ها، پسر نصرالله با انتشار اطلاعیه‌ای در توییتر گفت که پدرش سالم است و در این مورد به پیروان و هواداران حزب‌الله اطمینان خاطر داد.

تلویزیون کانال ۱۳ اسرائیل که یک شبکه خصوصی است گفته است که به اعتقاد ارتش، حسن نصرالله از حدود یک ماه ونیم پیش دچار عوارض شبیه بیماری کرونا بوده اما از آزمایش این ویروس خودداری می‌کند و به همین دلیل، وضعیت او کاملا مشخص نیست.

سخنرانی نصرالله

سخنرانی اخیر تلویزیونی حسن نصرالله که پیشتر ضبط شده بود حاوی اظهارات او در مورد لزوم حمایت‌های بین‌المللی از اهداف فلسطینیان در پی درگیری اخیر اسرائیل و شبه‌نظامیان مستقر در غزه بود. او در این سخنرانی گروه اسلامگرای حماس را به خاطر موشک‌پرانی به داخل اسرائیل ستود.

هاآرتص در گزارش خود گفته است که در طول این سخنرانی، سخنان رهبر حزب الله "به دلیل سرفه چندین بار قطع شد، او با دشواری نفس می‌کشید و با صدایی ضعیف صحبت می‌کرد.

مطالب بیشتر در سایت بی‌بی‌سی فارسی

این گزارش به نقل از ارتش اسرائیل گفته است که تصمیم او به ضبط و پخش این سخنرانی "اشتباه بود زیرا پیام مقتدرانه‌ای که می‌خواست علیه اقدام احتمالی اسرائیل به شنونده منتقل کند تحت‌الشعاع ضعف جسمی آشکار او قرار گرفت. "

تلویزیون کانال ۱۳ نیز به نقل از منابع ارتش گفته است که این سخنرانی یک "اشتباه" بود، زیرا حسن نصرالله قطعا "نتوانست تاثیر مورد نظر خود از این سخنرانی را برجای گذارد. "

تلویزیون کانال ۱۲ اسرائیل هم که یک شبکه خصوصی است گفته است که در جریان درگیری اخیر غزه، دولت اسرائیل نگران آن بود که حزب‌الله با موشک‌پرانی از داخل لبنان جبهه دیگری را در شمال اسرائیل بگشاید اما با وجود شلیک چند موشک از لبنان و تلاش "مظنونان" لبنانی برای عبور از مرز و ورود به اسرائیل، در طول درگیری آرامش در شمال این کشور برقرار بود.

به گزارش کانال ۱۲ ارتش اسرائیل در واکنش به پرتاب موشک از داخل لبنان، که سازمان‌های فلسطینی مسئول آن شناخته شدند، سایت‌های پرتاب این موشک‌ها را هدف آتشباری توپخانه قرار داد.

حسن نصرالله در سخنرانی اخیر خود به مناسبت بیست و یکمین سالگرد تخلیه جنوب لبنان توسط ارتش اسرائیل خطاب به اسرائیلی‌ها گفت که درک کنند که خشونت‌های اخیر در غزه نشان داد "وقتی موضوع بیت المقدس به عنوان یک شهر مقدس و مسجد‌الاقصی و مکان‌های مقدس برای مسلمانان و مسیحیان مطرح است، وضعیت با شرایط دیگر فرق دارد.. "

وی افزود: "چنین جنگی به مرزهای غزه محدود نمی‌شود... و موضوعی که باید به آن برسیم این است که تهدید بیت‌المقدس به معنای یک جنگ منطقه‌ای است. "

به گزارش وبسایت روزنامه معاریو، که یک نشریه راست میانه اسرائیلی است، بنی گانتز، وزیر دفاع، در روز ۲۶ مه در سخنرانی در مراسم یادبود نظامیانی که در جنگ اسرائیل و لبنان جان خود را از دست دادند گفت: "اگر حمله‌‌ای از شمال صورت گیرد، در لبنان زمین لرزه روی خواهد داد زیرا فهرست اهداف ما در لبنان به مراتب بزرگتر و قابل توجه‌تر از اهدافی است که درغزه داریم و در صورت لزوم، آماده دنبال کردن این اهداف هستیم. "

او گفت: "در صورت هرگونه تجاوزی از لبنان، مسئولیت عواقب آن بر عهده دولت لبنان خواهد بود. "



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy