Friday, May 28, 2021

صفحه نخست » تهدید رد صلاحیت شدگان: مردم را بترسانید نظام جمع‌تان می‌کند

tahdid_052821.jpgایران وایر - مرتضی آقاتهرانی، عضو جبهه پایداری و نماینده تهران در مجلس، ردصلاحیت‌شدگان انتخابات ریاست جمهوری را تهدید به «جمع‌شدن» توسط نظام کرد.

آقا تهرانی خطاب به کاندیداهای رد صلاحیت شده گفت: «نباید مردم را بترسانیم برای اینکه نظام زیر سوال برود، اینها راهش نیست، نظام به شما چنین اجازه ای نمی دهد، کمی تحملتان می کنند بعد هم جمعتان میکنند.»

اعلام نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری با اعتراض گسترده اصلاح‌طلبان حکومتی و شماری از کاندیداهای این انتخابات روبرو شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این اعتراضات اظهار کرد: در هر جای دنیا، هر مدرسه، هر دانشگاه و یا اداره‌ای که پرونده فرد مورد قبول قرار نمی‌گیرد که نمی‌توان کافه را به هم زد.

وی از ردصلاحیت شدگان انتخابات خواست بروند و ایرادات خود را رفع کنند نه اینکه «یکدفعه بگوییم که تحریم می کنیم، یا بگوییم یک عده بچه هایمان را به خیابان ها می کشانیم، تا حقمان را بگیریم.»

در بین کاندیداهای رد صلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد آشکارا اعلام کرده که انتخابات را تحریم می‌کند.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

مصطفی تاجزاده، یکی دیگر از نامزدهای رد صلاحیت شده در بیانیه‌ای رد صلاحیت‌ها را غیرقانونی دانسته و گفته است «در جهت لغو نظارت استصوابی و پایان بخشیدن به مهندسی انتخابات توسط حزب پادگانی و آزادکردن انتخابات خواهم کوشید.» این نامزد اصلاح‌طلب در بخشی از بیانیه خود گفته، «کار از مهندسی انتخابات گذشته و به انتصابات رسیده است.»

علی لاریجانی و اسحاق جهانگیری نیز با منحل کردن ستادهای انتخاباتی خود گفته‌اند که برای گرفتن تایید صلاحیت رایزنی نخواهند کرد.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران در شرایطی برگزار می‌شود که در داخل کشور کارزارهای گسترده ای برای تحریم انتخابات شکل گرفته است. نظرسنجی‌‌های انجام شده توسط نهادهای وابسته به حکومت ایران نیز رقم مشارکت را زیر ۴۰ درصد پیش‌بینی کرده اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy